happy

efter bokstavligen talat BLOD SVETT OCH TÅRAR i fyra veckor tog vi emot våra diplom och feedback i fredags och jag överdriver inte, det är inte ens löjligt utan fullt rättfärdigat; glädjescenerna på vår lilla skola just då kommer jag leva länge på . vi har svurit och gråtit under denna månaden haha och pluggat dygnets alla vakna timmar. "jajaja bartenderkurs tänker ni, hur illa kan det vara" jag har ALDRIG i hela mitt lilla liv studerat såhär intensitvt eller jobbat så hårt för något och har heller aldrig känt mig så trög och långsam i skolan förrän nu. ska ni gå en bartenderkurs så gör det i oslo, det är blod svett och tårar, skratt dans och gemenskap, ååångest "the road to heaven" through hell men det är så jääävla roligt och värt det. lärarna sa till oss första dagen "not all of you are gonna pass, this is TOUGH its the toughest bartenerschool there is, but it's ONE MONTH of your lives and we are here for you to help you pass this" vi fattade inte riktigt vad de menade då men nu ha-ha-ha
 
i torsdagskväll när vi kom tillbaka till hostlet efter att ha skrivit och gjort våra examensprov hade vi ingenting att göra. kände inte till stället utan pluggstirr, visste inte vad vi skulle hitta på så någon försökte sänka ett par öl, en annan somnade av utmattning och mycket mer blev det inte
 
 
 
i fredags firade vi såhär
 
 
igår vaknade vi bakis och goa och danni fick springa till bussen hem medans jag blev kvar här. Ändrade planer då jag hittat boende i ett mysigt rum i ett mysigt hus där jag just nu håller till. Vill gärna åka hem och krama mamma och pappa och hämta lite nödvändigheter men det visar sig imorgon när det kan bli . Oslo är tomt utan Danni och även om jag gillar att lunka omkring för mig själv så saknar jag henne redan . förhoppningsvis kommer hon snart igen. var nere vid vattnet igår i väntan på ikeabussen där jag också lunkade omkring själv mysigt . nu har jag ett täcke, en kaffekopp och ett vinglas så jag överlever 
och här höll jag till igårkväll, vardagsrummet i mitt nya boende, det är perfekt
 
 
så nu ska jag gå och handla mat för jag är huuungrig .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0