detta livet

SÅ KOM första oslolönen i fredags, efter 3 månader, och mette gick raka vägen till weekday och reafyndade och sen till jobbet för en dagsöl och mozarellasticks. Blev några fler öl än planerat och en hel kväll på jobbet. jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag tycker om min arbetsplats och allt och alla den innefattar. plötsligt står de här två och dansar bug inne i baren liksom:: 
 
 
 
vet ni vad man gör efter 11 h på jobb en lördag, man sätter sig på en afterworköl med ett gäng kollegor sen möter man upp sina sambos och shotar tequila i en bar där dörren in till toan är gömd i en bokhylla.
 
"jag vet de är så mycket snutar här men vill du ha öl? 
Jag har spillt ut det i hela fickan nu asså"
 
här samlas ett gäng random svenskar under samma tak så bor man tillsammans så blir man som en liten familj och så står man med armarna om varann o sjunger i kör ute på krogen, skrattar sen köper man mat och någon säger SKA VI DRA HEM DÅ så hoppar lilla familjen in i en taxi hem och efterfestar till 8 på morgonen. dagen efter går man till affären och så kommer man på sig själv stå och diskutera om smör finns hemma eller behöver köpas för nu e vi bakis o vill ha pommes med bearnaisesås. och coca cola. hur grymt är det inte att bo med ett gäng bästisar ?! som man inte ens kände för 3 månader sedan jesus 
 
 
 
 
mette tog tydligen egopics på krogtoan, det händer verkligen inte varje gång så då vet man att hon druckit tequila i guess
 
jag vet att jag tjatar om flytten och oslo och livet men va skulle jag annars skriva om? jag tror inte jag nog kan säga hur nöjd jag är med tillvaron här. Jag verkligen verkligen älskar Oslo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0