livet

så ja, jag har visst en stund över mitt i livet så då gäller de o passa på o skriva dagbok
 
Jag var hemma i Sverige när mamma fyllde 50 i slutet av maj. skulle va hemma i 6 dagar o någon dag innan satt ja på en av alla restauranger och käkade trerätters, sa- "jag saknar familjen o visst ska de bli kul o komma hem till dem o allt men, en hel vecka?? jag är rädd att ja kommer längta tillbaka". så sa han "men mette det är väl inte så konstigt. Du bor ju här nu. Ditt liv finns här, jobb vänner o allt, det är ju det här vi kallar hem nu". Så var det bara så. inga konstigheter liksom .
 
och jag kom hem till mamma o pappa o kramades o skrattade o träffade syrran efter fem månader, hälsade på lillebror på skolan, ställde iordning till fest, hade askul på mammas 50-års, städade undan efter fest, åkte till Liseberg och sen tog ja min väska o satte mig på bussen hem igen. 
 
Ystad är inte mitt längre. sen slog det mig att jag kanske aldrig kommer flytta tillbaks igen och då blev jag asskraj för att aldrig bo på gångavstånd till mamma o pappa igen men de behöver vi inte tänka på nu...... 
 
 
SÅ här kommer allt i bilder.
efter en utekväll tog jag finskorna o finbyxorna tidigt på morgnen o sprang till bussen mot tåget mot flyget till sverige
insåg ganska snart att jag var på fett fel tåg där jag satt mitt på golvet bland kostymnissar med ipads i knät JA det kostade att komma i hamn efter den tågresan
varvade öl med kaffe på flygplatsen kl 8 på morgonen o tyckte livet va allmänt awesome som vanligt. kostymnissarna tittade konstigt igen
 
åkte barfota 80% av resan. jag kan bara inte klackar??? 
överlevde den "långa" resan anyways o dagen efter började vi som sagt fira 50-års och jag blandade GODA DRINKAR
 
asså finaste!!!! som ställde iordning fest o köpte massa mat o lät mig sno bilen för o köpa "onödigt" pynt o allt annat onödigt ja o vi gjorde bara för denna kvällen skulle bli så perfekt som möjligt. det är väl KLART att mamma ska fira 50 år på det här viset??? vad tackar hon för? vad har man annars barn till?? *blink blink*
världens finaste mamma o jag 
och ett par timmar efter midnatt spelade världens bästa lillebror gitarr o vår familjevän o musiker ronny sjöng med och vi bara mös o allt va bra o jag fick för mig att shota vodka, mamma var sådär med på den idén, det var jag med dagen efter
en dag hemma i ystad bar jag det mest värdefulla jag har- min farmors konfirmationshalsband hur vackert är det inte??? så vackert att jag måste fota platsen jag lämnat det på varje gång jag åker till oslo för jag inte ska dö i ångest över att jag inte vet var det är
på måndagen fyllde mamma 50 på riktigt och min present ser ganska liten ut i jämförelse med mina syskons haha men VET NI vad jag gav henne då?!!!! en weekend till rom i höst!!! åh längtar längtar 
också skrev ja det här superfina rimmet
och jag mamma och syrran gick till norrapromenaden o drack en dagsöl i solen för hallå, det är inte varje dag mamma fyller 50? och ni ser ju hur tillfreds hon är? hon är min största idol, om ja är så nöjd med livet o åldern när ja fyller 50 så vet jag inte ?? ger mig själv en guldmedalj tror jag. hon har berättat för mig att det var kul att vara ung, kul att vara 30, 35, 40 med resor, livet, sen barn o mer liv, familj o allt, o att livet bara blir roligare för var år som går. DETTA hörni. ett bra exempel att följa för att leva lyckligt tror jag allt
 
 
BACK TO REALITY, de va ingen barnlek att komma tillbaka till oslo inte, vi hade intern bartendertävling bara någon dag senare me en rad olika prov och den här bilden är tagen efter speed-rounden bakom baren den dagen, då vi tack och lov fick dricka upp drinkarna vi lagat och tillslut slappna av lite
så efter det packade 9 glada bartendrar in oss själva o 3 backar öl, massa vin i en taxi, åkte till parken och grillade och mös resten av kvällen <3<3 det här teamet alltså!!!!
 
 
 
och NU hör ni, nu går det bra här. har skaffat ny mobba med FINALLY ett norskt abonnemang o nummer, OCH *trumvirvel*: ja har gjort mig helt 100% skuldfri till mina föräldrar och öppnat ett ordentligt sparkonto. Vilken milstolpe va!!! de tog sin lilla tid men nu jävlar 
 
Jag har jobbat röven av mig hela juni månad, det är tur att man verkligen älskar sitt jobb och inte har något emot övertid, att sova, jobba, sova jobba, hänga på jobb de flesta vakna timmar. det märker man när man står på personaltoan o borstar tänderna, eller som vardagsklädd försöker sträcka sig efter handduken, som brukar hänga längs byxorna, efter man tvättat händerna .. JAJA
 
 
det är en rosa sommar iår 
 
köpte en fish-eye-lins till nya telefonen, den tycker ja e fett kul
kul e de också o ta fish-eye-bilder innan jobb en fredagkväll- btw trodde jag skulle DÖ i front den här kvällen några timmar senare. bartenderyrket i all ära men hur ORKAR VI helg efter helg i det KAOSET det innebär fre- och lörnätter??? att jag gick hem med ett leende på läpparna tidigt den morgonen är ett under men de är väl beviset för att lika jobbigt o fucked up som det är är det SÅ JÄVLA ROLIGT 
och det här såklart ^^ klappa varann på axlarna, snacka igenom kvällen, skratta, o dricka ett par öl tillsammans efter nattens jobb. visste ni förresnten att de inte är becksvart en enda sekund om nätterna här vid den här tiden på året i oslo? himmeln är mörkblå mellan 1 och 4 och sen går solen upp. klarblått när baren stänger kl 3. wow
yey. ibland när vi har ledigt hänger vi i parken o solar, de e kul
ibland äter ja middag med han här o han (eller jag) trycker in simkortet i sin nya iphone utan locket så det tar en timme att ömt försöka få ut det igen och det LYCKAS
Ibland kommer världens mest underbara sambo Mike och hänger med mig på jobb och med världens bästa danni innan hon också börjar jobba (hur underbart är de inte att jag o danni jobbar på samma ställe nu?????) ::::
och ibland (ganska ofta) slänger ja på mig mjukiskläder o är såhär sliten efter jobb men fortfarande glad för kolla vilken lång och fin norsk telefon jag har nu!!!!!!!:::::::  *skalet glittrar o allt*
och ikväll har jag hängt på lavvo för att fira midsommar två dygn i efterhand med en massa andra svenskar o svensk musik, blå o gula flaggor o ballonger o allt.. mitt i oslo!! hur underbart är inte detta då 
 
 
 
jaa jag är så jävla glad och lycklig . 
 
12 november 2013 skrev jag 
Jag har tänkt göra Oslo till mitt hem nu
 
och OM jag gjorde det också. Norska flaggan känns mer bekant än den svenska nu. Varenda gång jag rullar in i Oslo med bussen från Sverige sitter jag som ett fån och kan inte sluta le o titta på allt det vackra i vatten, fjorden, småöarna, hamnen, och sen City, Karl Johan och allt det där. ALLT som saknas är en egen lägenhet åt mig och Danni, då kommer livet just nu vara fulländat och jag kommer fylla 22 om en månad som riktigt jävla lycklig. Sen kommer jag stanna här ganska exakt ett år till innan de e dags att dra vidare ut i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0