BEST WEEK EVER

sooo.. I went to London for the first time in my life
med mig hade jag min kärlek som ju också är bartender, som ju har bott och jobbat i London o som till följd då har sitt lilla kontaktnät där och sin bästa vän där som också råkar ha ett okej kontaktnät där
 
ovanpå det är ju då London även europas cocktailhuvudstad
och HUR KUL ÄR INTE DET att se som bartender? wow

 

obligatoriska semesterölen på flygplatsen som vi typ fick hälla i oss på 10 min i stress till planet

LONDON *stanna o fota fina saker*

.. vi kom dit, checkade in, gick ut, mötte upp stefans bästa vän samuel, drack ett par drinkar, åt lite, såg oss om, drack lite mer, drack drack drack och SÖP SKALLEN AV OSS första kvällen . det var många folk han skulle hälsa på o många barer vi skulle se och mycket drinkar att smaka o shots att sänka
 


morgonen efter vaknade vi med baksmällan FRÅN HELVETET verkligen. det var hans 25-årsdag. e de inte sjukt hur jävla dum man blir på fyllan? bara fullständigt förtränger morgondagen 
 
 

Det blev ingen champagnefrukost och det blev inget "upp tidigt och se oss om" utan de blev resorb o paracet o små tuggor av mat men framåt 14-15-tiden sa tillochmed han NEJ NU BLIR DET SHOPPNING, så shopping blev det
 
bara det att vi åkte till Europas (?) största shoppingcenter med 1 miljon butiker så vi missade ju födelsedagsmiddagen också. HA. HA. det var ingenting som gick som planerat denna stora dag, vi släpade ju med oss finkostymen o värsta fodralklänningen till london för att gå på lyxmiddag, så blev det såhär istället :
 
 
han ser ju glad ut iaf? man kan ju tro att han e nöjd med mat, tid, plats o sällskap typ men ja tror mest han va glad att han slutat spy ha ha
 
det blev champagne iallafall för väl tillbaka i vårt "compact luxury"-rum korkade vi upp o så fick han öppna paket innan vi drog ut på några födelsedagsdrinkar .

 

om jag fick till det med presenterna? tror jag e mer nöjd än vad han är haha 
innan vi åkte fick han en flaska 18-årig Highland Park som e vår favoritwhisky vi beställer om vi ska lyxa till det hehe, och med mig till London släpade jag en såjävlafin läderväska i axelremsmodell från bästa saddler.com 
 
 
 
eftersom vi redan missat i princip hela födelsedagen inkl middag så gav vi upp ganska tidigt den kvällen o laddade inför nästa dag istället
 
då shoppade vi längs oxford street o när vi kände oss "färdiga" med det mötte vi upp samuel o så gick vi till världens bästa cocktailbar o såg på världens bästa cocktailbartender. VET NI VAD DOM HAR DÄR. pina coladas på en fucking slushmaskin. nej de e inget skämt. o smaken? första pina coladan som överhuvudtaget är att överväga o den e helt AMAZING . på drinken till vänster här under fick vi sockerblandad aska utanpå glaset, på den nivån liksom .. vi drack dessa tre drinkar för 600 spänn o de var SÅ VÄRT DET. baren heter ARTESIAN btw
 
 

sen gick vi vidare o hälsade på nån gammal kollega o där fick vi god öl och ännu godare bröd, mozarella osv på italienskt vis

sen fick vi slita oss för vi sa ikväll SKA vi fan på finmiddag o fira födelsedag , så då sprang vi hela vägen förbi picadilly circus o ner i tunnelbanan o upp o in på hotellrummet o in i duschen o ut o in på närmsta tapasrestaurang

så satt vi tillslut där och firade världens finaste 25-åring med enorma gin-tonics och fem tapasrätter, i fodralklänning och kostym <3


vi har i fyra dagar unnat oss shopping, unnat oss god mat, unnat oss cigaretter, druckit goda drinkar, hållt händer för jämnan, pussats i varenda rulltrappa och bara haft det så himla bra

Den enda baren som stod på to-do-listan men inte hanns med var Nightjar (som vi ironiskt nog bodde precis mittemot), allt annat gick vägen. Efter middagen gick vi till Roadhouse till exempel :

 
så blev det barrunda igen och så var en tredje kväll i asroliga London förbi o vi bäddade ner oss i vår ASSKÖNA säng i vårt ASLILLA hotellrum . sängen var ännu skönare dagen efter när vi va tvugna att gå upp kl 11 o packa ihop oss o checka ut

väl på benen gjorde vi en sightseeing dag av sista dagen o jag fick se de jag önskade se, jag har ju en thing för kyrkor just för de är så vackra :: 
e inte supernöjd med bilden ha ha men tower bridge såklart 

BIG BEN var kul :D annars e väl london inte precis en stad i min smak . förutom hur mkt barkultur som helst o hur bra shopping som helst var det för jävla trångt och stort och för lite fint att se på  

hade såklart polaroidkameran med o tog några fina bilder :D
 


mot dagens slut drog vi oss mot flygplatsen igen och påväg hem tog vi en sista semesteröl :) ..
 
.. och önskade att vi haft åtminstone en dag till i London, fick nästan upp hoppet tidigare den dagen när vi fick höra att de va snöstorm hemma i Oslo o Gardemoen var helt stängt, men såklart flög vi ju till Rygge ha ha o där va de lugnt
kom alltså hem till snö på marken, inställd kollektivtrafik och minusgrader. hade lämnat stan fyra dagar tidigare i vårjacka o tygskor
 
VÄLKOMNA TILL NORGE NÄR DE NÄSTAN E APRIL liksom ::


två av mina asbra köp jag släpade med mig hem, Birkenstocksandaler som jag sedan förra sommaren lovat mig att köpa inför denna, och en bok med fotografier helt i min smak : betydelsefulla, fängslande bilder som förmedlar känslor o historier o budskap och ger fan i alla fotolagar för det är lite större än så liksom


så vi fick sova hemma en natt o packa upp o lasta av o jag fick kramas lite med Danni innan vi nästa morgon satt oss på bussen mot sverige. 
 

vi var så himla nära i dygnens alla minuter och sen är man ifrån i några timmar och sen gosar man in sig så himla nära som det bara går och tänker att det här går inte att tröttna på

i Flisa (alltså fortfarande i norge... utropstecken) hämtade hans pappa oss och sen var bilresan ganska kort så var mette o hälsade på i Värmland i det minsta jäkla samhälle hon sett och så nära en skidanläggning hon aldrig förr varit . Hur hamnade jag med en person med såna rötter? ha ha

Fin natur var det :)

och det här.. jag dog. har ju hört honom prata om fåren, men irl liksom ? *herregud mette vakna ur stad&lägenhetsbubblan* dom var ju fina o så.. men dom stod blickstilla och bara stirrade på oss, o sket fullständigt i när Stefan försökte prata med dom . hahaaa 

prova skidkläder 


och spela sällskapsspel och dricka whisky

dagen efter åkte vi skidor :D han tog hand om mig och var tålmodig och när jag ramlade var han där på 2 sekunder och efteråt sa han att jag var duktig <3


<3

det var skitkul !!!!!!! 

och hur fint är det inte i backarna då ?? längtar tills nästa gång


Tog den här fina bilden i gondolen ner, ser ni lilla människan till höger i backen? De e mr boyfriend som e påväg ner för svart pist. Det ser livsfarligt ut tänkte jag men är man typ uppvuxen i en skidbacke så.. coolt

hade en mysig helg i ett mysigt Likenäs och sen åkte vi tillbaks till civilisationen och precis som alltid har jag saknat Oslo när jag varit iväg :) tycker så bra om den här byn 

 
MEEN vilken behövlig semester det var då! Komma tillbaka till 7 dagars jobb på raken med påsk och dubbelt betalt så vi alla i princip stod med armarna i kors och vägrade gå hem fast varenda norrman valt attt fly staden och de enda som ville ha drinkar va 10 turister i timmen. ha ha slitsamt. efter mitt 7e pass drack jag och sanna bubbel och gick på quiz och igår var vi på vinprovning inför nya menyn och så var man tillbaka i den här fantastiskt roliga, hektiska "verkligheten" och trivs samtidigt som man längtar tills nästa semester .
 
 
för nu är det många semestrar på gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0