ME myself and I

men sen, vet ni, klamrar jag mig också fast vid mitt egna innersta jag, som jag precis alltid gjort, för jag kom tillslut in på distanskursen i Italienska i vår. och det betyder att trots att jag så fullständigt och så genuint älskar Oslo och min tillvaro här just nu, så är jag påväg någon annanstans
 
 
ni vet väl att i slutändan har man bara sig själv .
när allt annat är förbi, förlorat eller förbrukat, då sitter man kvar me en enda själ
och de e din egen . Så de e en bra ide o hålla god ton me den tänker jag
 
Såsmåningom flyttar jag till Rom med mig själv och oj vad vi ska spendera tid ihop då o bli galna på varann o komma fram till vad vi ska göra av framtiden, av tiden framöver, du och jag, jag och jag. det är bara vi som kan bestämmma o vi måste, kommer, göra det på egen hand. jag kommer gråta o skratta, dricka mig fördärvad och tveka o tvivla hjärnan sönder o samman men vi kommer ha fett kul i ett köksfönster någonstans i Rom du och jag för där ska vår framtid bestämmas o avgöras . och varenda kväll jag kommer blicka ut över stan och livet kommer jag le lika intensivt som jag gjorde vid tolvslaget den här nyårsaftonen i Oslo . för det här, eller det där, är livet jag har valt för mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0