Stockholm




som sagt, efter 6 timmar (bekväm!!) tågresa från Oslo till Stockholm fick jag återförenas med finaste


visade henne denna bild idag ^^, hon ba "OMG du lyckades ta en bild de 2 sek ja faktiskt läste" ha ha. jag hade introduktionsmöte på min distanskurs bara ett par timmar efter ja kommit fram så jag satt framför hennes ipad och snarkade till den o hon satt med böckerna öppna o typ snackade med mig

de bor i en superfin stor lägenhet o har de ju hur bra som helst, har jag kontrollerat och godkänt nu :)


och de är fortfarande hur söta som helst ju : hade en superseriös diskussion me becci efter att fritiof kladdat läppstift i hela ansiktet på henne, efter en stund fick ja säga "rebecca de e fett svårt o ta dig på allvar när du ser ut sådär" så tog hon bort de o vi snacka vidare ha ha

sen tog vi bussen till en liten mysig etta där hennes vän Charlotte bor, så blev vi bjudna på middag av henne o hennes kille Gustaw, trevligaste kvällen!


sen gick vi ut i kylan för en öl och sen hem för att sova
Dag 2 tog hon mig till stan så fick vi shoppa av oss lite 

(hört om hysterin kring "semmelwraps"? ja.. det är tydligen detta konditori som gör dem: kön????)

världens finaste <3



ok så ni vet "& other stories"? ja. de har butik i köpenhamn o i stockholm, inget däremellan liksom. den va typ första butiken vi gick in i o när vi gick ut typ en timme senare hade vi shoppat färdigt . asså WOW 



vi köpte likadana assnygga tröjor och så hittade jag snyggaste väskan på 70%, en massa hudvård o nagellack o en ring 



färdiga där gick vi till ett RIKTIGT fik och mötte upp fritiof o hans kusin Alfons. älskar sverige med sina fik, de FINNS FAN INTE riktiga, ordentliga fik såfort man kommer utanför gränserna?? hur kul e de me starbucks o espresso house ?? jag o R delade på världens godaste macka och världens största kanelbulle , sen gick vi hem o lite senare blev vi bjudna på mat och gin&tonics



senare på kvällen gick vi till taverna brillo, en bar helt i min smak. 



vi drack några öl men gick sen hem när de andra drog på berns (dumt kom jag på dagen efter med tanke på att jag kunde gått o hälsat på min fd oslokollega Renée där?? aja) för att kunna komma upp i tid o hinna med Fotografiska dagen efter 

jag tycker inte alls om museum som vi kanske vet, men foto och bild och titta e helt i min smak så var inte besviken på Fotografiska precis, o utställningarna var grymma allihop
 
Utsikten var också helt ok
 


såg på coola bilder som denna

och rörande bilder som denna


sen fick jag vääldigt bråttom till tunnelbanan, kramade om rebecca snabbt o grät lite inombords, åkte till centralen o skulle TVUNGET ha min billiga plocksallad från coop och mitt takeaway-kaffe för ja trodde ja hade koll på perrongen. Var såånära på att missa tåget

brukar se fram emot att gå o strosa i stoooora, billiga matvarubutiker i Sverige och köpa med mig nåt gott från Systemet, men hade ju inte en sekund över till sånt i slutändan ha ha

salladen jag hann köpa va fett god iaf :
 


också läste jag ut den hemska boken "SÅLD" (av Veronica Efron & Natasja T) .. som handlar om trafficking, en vanlig ung rysk tjej som blir lovad jobb i europa och överlycklig sätter sig på tåget mot nåt som visar sig vara ett rent, brutalt helvete . hon hamnar tillslut i Sverige innan hon lyckas bli fri. just att den här brutala, fruktansvärda, våldsamma och sjuka industrin finns HÄR, i våra svenska o norska städer, är fan svårt att ta in efter att ha läst den boken. vissa lägenheter här är rena fängelserna. och här går man naiv o lycklig längs gatorna o tror att "sånt händer inte här". Läs den här boken

I söndags när jag kom tillbaka hem gick jag raka vägen och kramades med Stefan, och igår firade vi årets första last monday o drack billig öl och för billiga shots på Johns. Går sällan ut o klubbar nuförtiden men när de händer nångång då och då är de ju kul 

Tog på mig min nya jättefina tröja och jättefina väska och 


festade helt enkelt. 

 
 
efter stockholmsvistelsen har ja 6 kronor på brukskontot o när de e tre dagar tills man jobbar nästa gång, vad gör man då?? köper mat för sina sista hundringar o stänger in sig i lägenheten, nätshoppar på faktura . vi ses i lyxfällan! 

ha ha, kan ju bara inte ignorera dessa på nästan halva priset ::
 


Nu ska jag ägna resten av kvällen åt bildande dokumentärer tror jag, 
(glöm inte läsa boken) bye byee
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0