Instore och 17 mai

Här e jag med en hel massa favoritpersoner, mitt kära barteam 


Vi tog några gruppbilder när alla för en gångs skull var på jobb i uniform samtidigt, sen satte vi igång hela tävlingsdagen med pouring, drinkprov, teoritprov, prepprov, flairprov, uniformcheck och speedround. Var lite sådär små(as-)nervös inför sista och största delen när jag satt och stirrade o tog dessa bilder :
 


Skrattade gott åt denna bilden, ser ut som de helt amatörmässigt försöker fånga några flaskor när de i själva verket är asgrymma flairtenders ha ha

Anyway så gick även speedrounden (tre drinkar med olika procedures på tid) också jävligt bra och sen drack vi upp drinkarna o nån öl o hade tävlat färdigt, sen gick vi hem om duschade osv o kl 7 sågs vi på jobbet igen för resultat. Petter kom in med fyrverkerier och två flaskor cava och announceade att alla klarat sig (vilket vi var ensamma i Norge om), med marginal dessutom och sen visade det sig att den som vunnit på City-Fridays i stan hade kommit sexa här hos oss, på den nivån liksom



Ha ha när de bara var ettan och tvåan kvar att avslöja satt jag och Stefan och höll händer o så sa dem "nu blir de bråk i sänghalmen" och så visade det sig att jag vunnit. Ha ha jag BLEV SÅ GLAD .. Jag hade 489,5 poäng av 500 möjliga o de va tydligen bäst i Skandinavien, ha ha när Taylor efteråt sa "Vi letade efter misstag och poängtapp som skulle sänka din slutpoäng, vi sa 'det är inte möjligt, vi måste räknat fel någonstans' men vi hittade ingenting. It was just insane" så började hybrisen sätta sig o det var tydligen ganska bra det här

Att tävla vidare dock är ingenting för mig för Skandinavien, Europa och världen är Stefans och iår ska vi se till att han går hela vägen:) Men så kul det var att vinna på mitt kära Karl Johan!!!!!!!!
 
Jag fick en bronsstjärna av min General manager. Det var ju lite fett
 
Ja ja efter att vi alla sänkt ett par vinnarglas Cava o ja tror ja fått gratulationer av varenda människa i närheten fick jag en shot Zacapa för de e tydligen vinnarshoten, sen satte chefen mig o sig själv i en taxi till Den Gode där vi firade vidare, såg på fotboll, åt pizza och drack. 
 

<3


my boyzz

jag och min enda kvinnliga kollega ha ha mkt testostoron i de här teamet. Här börjar ja nog bli lite full me tanke på posen och värre skulle det bli, de va shots o öl hit o dit hela kvällen men fira ska man ju
 

Jag o den roligaste chef ja nånsin haft tror ja


Så var det över o ja svävade smått på moln i något dygn , här e ja fett astaggad tillbaka på jobb (med stjärnan längst upp till höger!! :D:D) inför 17-maj-helgen som blev en sån jävla FLOPP
 


Till skillnad från förra året var det moln och kallt och söndag istället för lördag, de var fortfarande så sinnessjukt tjockt med folk på gatorna under dagen men vi som trodde att både fre-lör och söndag skulle va crazybusy på jobbet fick se på rena motsatsen, o vår vaktchef sa att han aldrig sett en mer stilla 17-majkväll

men fortfarande då.. att få se och vara en del av det här fantastiska firandet. Det bor bara 700 tusen pers i den här underbara huvudstaden men på 17 maj är varenda en inklusive turister ute på stan och alla är.så.glada. Åk hit något år och upplev firandet av en nationaldag på ett fredligt och glatt vis, för det är något att se. Inte nog med det så är norska flaggan SÅ fin och den är ÖVERALLT denna underbara dag, hela stan är röd, vit och blå och klädd i folkdräkter . 
Och jag trivs så himla bra här. 

Med tanke på hur vi jobbade de dagarna dock så sov vi bort timmarna de va parader osv men hann med en tur på stan o pizza på bryggan


ha ha:
 
Ja ja efter att den jobbnatten var över hade söta Linda köpt med en flaska Cava som vi korkade upp efter jobbet, hon tyckte att vi också skulle få fira 17-maj så vi skålade och gjorde precis det



Några dagar senare tittade solen äntligen fram igen och då gick jag med tre favorittjejer ner till bryggan och åt middag och drack rosé på uteservering 


älskar dessa



Och igår gick jag och Stefan på dejt och åt asgott asiatiskt och drack asgott rött 

Han e den bästa som finns

Nu ser jag mest fram emot semester som närmar sig, förhoppningsvis åker vi hem till Ystad den 11e juni .. Ska bli såå sköönt med lite paus i livet, tror vi båda förtjänat det också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0