Suger ju inte att vara vid liv nu

Ok. 
I september (typ?) förra året sa vi hejdå till Alicia för obestämd tid i Australien o däromkring och i början av Januari sa vi hejdå till Tove och Emelie för 3,5 månader i Centralamerika. 
 
En fredag i april var jag färdig med mitt am, skulle sätta mig på en aw-öl o sen gå hem. Märker att de e lite tissel-tassel o en tom stol bland Charlie Sandra o tjejerna på uteserveringen o spänd stämning o så hör ja mig säga "hon e inte här va??" till charlie som bara "va, nej...??", så går ja in på jobbet o FÅR SYN PÅ ALICIA för första gången på 8 månader.. Skrek rakt ut o bara hoppade in i famnen henne. var INTE beredd på att reagera så, stackars gästerna däromkring.. det va ju meningen att hon skulle va på andra sidan jordklotet !!!!
Dagen efter vaknade vi i samma lägenhet o drack kaffe med Stefan o så känns de som så längesen samtidigt som igår, o fortfarande känns hon som en ängel på nåt vis. En del av mig trodde nog att jag aldrig skulle få se henne igen
 
När vi satt på quiz en söndagkväll för kanske en månad sedan fick vi veta att Tove var i stan igen och helt pirriga o nervösa gick vi mot jobbet en timme senare o kramades o petade på henne o frågade E DU VERKLIGEN HÄR IGEN ??  <3<3
 
Och när vi firade Danni den 26e april stod Emelie plötsligt i vårt kök som om hon fortfarande bodde här. Efter 3,5 månader. Jag flippade ur igen såklart. Älskade tjej !!!!!! Det är så märkligt på ett ställe som det här hur så många random, olika människor möts och bygger nya liv ihop, med så olika bakgrunder, och man vet ju om att folk kommer dra o man kommer få skiljas åt, ändå tar man riskerna att släppa in folk på det här viset som gör att man så löjligt flippar ur av lycka när man får träffa dem igen efter ett tag just för det inte är självklart, o det inte är föralltid. 
 
NU känns det bra här borta. 
 
 
 
påtal om försoningar och farväl på det här stället .. Mitt hjärta går sönder lite men jag och danni var på avskedsfest för Rebecca och Michael, Mike som vi bodde med förut. vet inte vad det är med killen men han har en speciell plats hos mig o nu vet jag inte om jag får se honom igen ?? hur sjukt e inte det
 
 
 
På tal om lite roligare saker igen då, jag gick till Charlie på frisörbesök och blev asblond och asnöjd 
 

wzzupp me mina snapbilder hela tiden?? ha ha missuppfattat konceptet lite tror ja
 
I påskas hade vi Easter-flairtävling i vanlig ordning och det var PACKED med folk denna gång, jag o Stefan stod bredvid varann i kaos och sålde slut på varenda jävla Peroni-flaska men fick de på nåt vis att gå runt (kaos-and-reward-känslan i det här arbetet.. puhh). 
 


stämningen där sånahär dagar..
 
 
just ja, påväg till jobbet den dagen gick vädret bananas o så fick vi ett smakprov på kommande månad då det inte kan bestämma sig för om de ska bli vinter eller sommar. Det haglade när jag gick, efter 5 minuter va de sol o 2 minuter senare börjar folk ja möter på gatan peka o stanna o fota o när ja vänder mig om ser ja detta : aldrig sett en så markant regnbåde helt sjukt
 
 
MEN FÖR EN VECKA BLEV DET SOMMAR ÅTMINSTONE och vi spenderade dagarna såhär ::::
 
 
såklart sken solen för Danni på hennes födelsedag och vi började med champagnefrukost på takterassen med en hel bunt helt underbara människor, ballonger o presentöppning, när solen försvann flyttade vi in i lägenheten och fortsatte med pizza, ännu fler awesome peeps och sen hade vi så kul så det slutade med att vi aldrig ens drog ut utan bara hängde hemma till tidig morgon. Älskade älskade bästisen var nöjd med sin dag!
 

tjejen var nöjd med sina presenter!!


Aperol-spritz forever!

 
min andra halva
 
 
haha THIS DAY :: vi har ett nytt kassasystem på jobbet o det har varit vissa dagar med KAOS vid redovisningar osv, den här dagen var en av Toves första dagar tillbaka från semestern, ingen fattade hur vi skulle lösa skiten så någon gick o hämtade mat på köket så satt vi på golvet o skrattade åt allt o hoppades att de skulle lösa sig av sig själv. 
*bakom kulisserna i en busy jävla restaurang/bar som ett gäng vänner försöker hålla samman*
 


ALLA fyller år på våren ?? samma Tove blev 25 <3
 
I förra veckan åkte jag o emelie o en del andra Fridaysfolk på coachkurs .. Kul och lärorikt osv, men att sätta en bunt ADHD-barn i ett klassrum som e vana vid 8 timmars arbetsdag av fart, stress o absolut-inte-sitta-still? ha ha vi hade en timmes lunch med buffé och gott om tid att sitta ner still o äta, gick omkring i t-shirts o sneakers bland folk i kostym o klackar o skrattade åt kontrasterna. OM vi vanligtvis hinner äta under arbetstid är det sitta ner på en dish-rack på dish o kasta i sig maten på 5 minuter ha ha .
 
 
vi har börjat göra söndags-quiz till en rutin, och det är fan SVÅRT, men i söndags kom vi på 3:e plats!!!! kändes som vi vunnit på lotto ha ha 
 

Dreamteam ;)

och som sagt, senaste tiden har handlat om plugg och förberedelser inför vår instore, vår interna bartendertävling som leder till Scandinavian, European och World Championship i New York om man tar sig hela vägen och vill. Här övar vi pouring han och jag, och i onsdags var det dags. Jag återkommer om det typ imorogn för de gick så jäääävla osannolikt bra. 

 
Nu ska jag förbereda mig för årets roligaste helg på jobb. Ikväll smäller de o sen smattrar o sprakar de fram tills 17 maj är över söndagnatt! Gratulerer med dagen Norge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0