Amalfi


Amalfi, Atrani och kusten både åt öst och väst är de vackraste platser jag nånsin sett 

Pga fint sällskap har ja inte bloggat på tre veckor men i tisdags åkte Stefan till flygplatsen och jag åkte söderut 

Har somnat bland okända andetag i tre nätter och upptäckt fyra så himla fina byar 


Och här sitter jag för mig själv i en trång gränd i Italien och jag har knappt två veckors erfarenhet men

Det är lite märkligt det där med att resa ensam för samtidigt som jag inte "behöver" ta hand om någon så har jag heller ingen som tar hand om mig 

Som för några dagar sedan när jag akut åkte på vätskebrist mitt på en restaurang, o blicken blev fläckig och hörseln reducerades, svett trängde ut ur varenda por på hela kroppen; mina armar var dyngsura och det rann längs magen. Jag orkade inte ens sitta upprätt utan sprang rakt in i restaurangen och la mig plant på golvet. O det gick på 1 minut. Han sprang efter vatten o klappade mig över håret o jag borrade in mitt huvud vid hans hals o han tryckte sina händer mot mina armar för att överföra sin värme till min kallsvettiga kropp tills jag mådde bra igen.

Såna saker, men såklart främst att få dela alla upplevelser med någon och skratta en massa. 

Jag tycker om både och, men de e en sån himla skillnad 





En bra sak med att resan är slut är att jag slipper alla eviga engelsktalande överallt, britterna men framför allt amerikanerna. De är överallt, o tar 15 minuter på sig att beställa från servitören och stirrar omkring i panik på busstationerna för de inte hittar rätt buss 20 minuter innan den ens anländer. De pratar inte, de skriker. Är färdigutbildade vid 22, åker på en kort resa i ångest över att det är deras livs sista paus, att de nu bara ska jobba jobba jobba tills de blir för gamla. Och de har tydligen bara en veckas semester om året. Vafan e de för bullshit.
Jag är visst lite fördomsfull trots allt, men det får de fan skylla sig själva för 


Btw
Man tror aldrig att man ska bli den som går på bussen o stinker svett, men hej, jag svettas som en gris här och har inte tvättat kläder på 3 veckor 

Imorgon åker jag hem och tvättar alltså

(Sen kommer mer sammanhängande uppdatering lovar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0