2017

Jag hade inga stora planer för 2017; vi skulle mest komma till ro här i läggan o i malmö, och OM vi har gjort det!!. malmö äger, vi älskar läggan (fast en klädkammare till hade fan inte skadat) och jag älskar L ännu mer än jag gjorde för ett år sedan. Vi har haft det så bra. kan ej låta bli att skryta på bloggen om denna relation
 
tror en av få saker jag är riktigt bra på är att va tacksam. Alla klagade på sommaren. jag tyckte den var himla bra för jag kunde sitta i fönstret och läsa ofta o vi åt många frukostar där och jag gick ofta till jobbet i t-shirt och svettades på vägen. det gäller att fokusera på rätt saker för det kommer regna ibland, o vem vet om man ens lever till nästa typ
 
Vi hade en helt överjävligt bra vecka i göteborg i somras och sen var L borta större delen av juli och aug o även om jag var rätt less på det på slutet så var jag alltid lycklig när vi sa hejdå. för att jag unnar honom att göra roliga saker, för att vi prioriterade olika en sommar och det var okej
 
Just det ja, jag har läst två terminer till på juristprogrammet. Det är ju en framgång i sig. och det har gått bra, varit stundtals kul tillochmed. Jag säger ofta att jag ÄLSKAR att plugga och SJÄLVKLART älskar jag inte att sitta me näsan i böckerna och fatta 0 men jag älskar friheten det innebär, att jag har i snitt kanske 12 h i veckan då jag måste vara på ett visst ställe dvs föreläsning, och att jag liksom har fullt ansvar själv i övrigt och kan göra hur jag vill. o skulle jag va ansvarslös några veckor eller så blir ingen annan än jag själv lidande. Om några år kommer jag älska att jobba och va överlycklig för att studierna är över.<3
- 2017 -
 
Saker jag aldrig gjort tidigare som hänt 2017 är att jag ätit en helvegansk kost och varit i Smögen. Och sovit i en bil.  
 
Datum jag aldrig kommer glömma är 31 december, nä kanske inte så konstigt- men vi hade ett himla bra nyår. så jävla fett nyår. och min brors student kommer jag också minnas. och att jag var på håkan-konsert och patti smith-konsert, det va fett
 
min största framgång 2017 är att ha tagit kontroll över min hälsa och lyckats bromsa inflammationen i mina leder. bara genom att utesluta alla animalier ur kosten. jag var hos reumatologen i veckan och mitt senaste blodprov visar NOLL inflammation i kroppen. vilken seger! nu är ju inflammationen kronisk som jag förstår det, men att jag kan hålla den "vilande" får ju samma effekt som att jag e FRISK. tänk om min mamma känt till allvaret i metoden MAT när hon va 20 omg kan börja gråta över det här. nu ska ja ba addera regelbunden träning till det för det känns som hyckleri att förespråka god hälsa lol utan att röra på sig
 
bästa köpet är väl allt som gjort läggan till ett hem och inte bara just en lägga<3
  
musik
om man kollar på min topplista på spotify för 2017 är överst Feel the tide med Mumford and sons, och nr 2 är en av världens bästa låtar tror jag som jag hittade i typ september; We are on time med Nahko and Medicin for the people.
 
massa låtar kommer påminna mig om sommaren:
man måste dö några gånger innan man kan leva inför Håkan-konserten
more than you know med Axwell och Ingrosso kmr påminna om göteborg/smögenveckan!!!
Hometown med Fenris, när jag första gången slogs av känslan jag är hemma nu här i malmö
 
Sommaren i Malmö (med bara jobb och plugg visserligen men): 
Mörkt - Veronica Maggio 
Sturm und drang - Tomas Andersson Wij (också högt på topplistan!!!)
Håll om mig - Petter, Daniel Adams Ray
Kvicksand och Super 8 - Little Jinder (som jag också såg och hörde på Grönan med sanna!!)
 
jag har umgåtts allra mest med linus
 
Det har typ inte blivit några resor, vilket suger. Nya tag 2018
 
jag har saknat Christine. 
 
Blev ju 25 år! Vilket betyder att jag e inne på mitt 26e nu asså, det känns lite spårat
L sa nångång när vi pratade ålder att det ska vara roligast att vara 27 år. jag köpte det fullständigt som nåt statistiskt och hade redan planerat hela mitt 27-åriga år med yolo-tema osv tills han droppade att han baserar det på Club 27-fenomenet. hur fan blir det nånting ROLIGT invände jag ju då?? men jag tänker ändå köra på. jag blev FÖR TAGGAD på den idén för att ge upp den så jag kör på. 27 ska bli så jävla fett. kul o se fram emot saker ju. men ja, först ska jag ju såklart bli 26 och genomleva 2018
 
 
ANYWAY, det blev ingen rock&roll på stora dagen (eller jo dagen men inte kvällen) pga sommarjobb kl 6 morgonen efter pga livet. vi gjorde iaf jättegod frukost och drack skumpa, gick ner i stan på en barrunda, o vädret var för en gångs skull ruggigt den 12 juli. vi drack drinkar på Malmö live, traskade ner till en nice restaurang fulla o goa, delade en flarra vin, promenerade hem i solnedgången och somnade tidigt<3 bästa 25-årsdagen jag kunde få bara han o jag. och just det vid midnatt, alltså "kvällen innan", fick jag ofrivilligt en stund för mig sj innan jag ramlade ut i natten, men då fick jag lite tid över att stanna upp o tänka på hur fett livet är, en stor dag som den
 
av 2018 önskar jag: mer ledighet! pluggpaus på sommaren. paus från ALLT i 4-6 veckor. några weekends hade inte skadat. och så önskar jag gärna att bli av med min hypokondri. 
 
och I cant fucking wait obvi på att vi ska spendera VECKOR i italien och jag ska få säga hej till mitt älskade Rom<3333333
 
jag har också stora planer på att fortsätta ta hand om hälsan, samla kunskap om kost men inte minst mootiioneeraa. ha ha vilket klyschigt nyårslöfte va?? TRÄNING lol. men det är fan nåt annorlunda med det - att göra det för hälsans skull och inget annat. Det är en annan sorts motivation vill jag tro
 

 
jag släpade med mig kameran till nyårsfirandet och den va på vift mer eller mindre hela kvällen, jag är mest nöjd med att den är intakt och behållen men det blev ju en del bilder därav
 
här e VI:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
ok inte för jag själv ser HELT nykter ut på denna bild, men vi tänkte ta en bild ihop iaf jag o linus och reaktionen på resultatet va ungefär "men komigen kan du åtminstone fÖRSÖKa se nykter ut"
 
nähä ok vi tar en ny:
nä ok, vet du vad du får inte va med längre
så här e jag o rasmus 
 
och sean och elin, vill ba poängtera hur innerligt glada alla ser ut på alla bilder va?? 
 
...
 
 
2017 års lärdom: Det finns enkel kärlek och det är den BÄSTA formen av kärlek. jag älskar så att jag aldrig haft så lätt för att HÅLLA IHOP älskling 
 
hela livet faller på plats om och om igen, saker ba löser sig och alla problem ba SLURP sugs in i de där bruna ögonen o försvinner. kan inte beskriva det bättre 
 
 
jag dansade på soffan inpå småtimmarna o han sprang ibland omkring med sitt, men varje gång jag saknade han o skuttade omkring i läggan för att hämta honom o hittade honom möttes jag av pussar och kärlek i blicken och han lyssnade varje gång och kom och dansade varje gång (("okej älskling jag ska ba röka upp ciggen så kommer jag!!!")) och han är så förbannat uppmärksam på hur jag har det men samtidigt så närvarande bland kompisar och det allra bästa är att vi aldrig behövt välja däremellan, aldrig
 
vi stod och dansade ikapp kl 06.30 den morgonen tills han sa "ok mette nu måste vi dra, alla sover" då tog vi taxi hem och sov till kl 14 första dagen av vårt 2018
   
men innan dess såg det alltså ut såhär, vi va aldrig stillastående 
 
 
 lol på detta:
 
 
 
å hej o hå va fint det är när gamla nära vänner ba omfamnar och välkomnar varandras respektive in i värmen, har tittat såå mkt på denna bild med så mkt lyckokänslor
 
 
 
 
detta e vid tolvslaget 2018. asså, jag och johanna placerade oss i fönstret, elin va inte långt efter, och sen trillade våra älskade män in och alla som känner mig vet att jag älskar den här årliga stunden och OM livet som vanligt klaffade just där o då<3
 
 
 
1 januari då
 
 
det finns botemedel mot bakfyllan vet ni? resorb + öl
 visserligen höll jag på o spy på bussen hem t malmö typ fem timmar senare
 
random övriga goda stunder från 2017:
 
 
 
 
kööör 2018.
nu har det visserligen redan gått 1/12 då men aja

Kommentarer
Postat av: christine

<3<3<3<3

2018-02-04 @ 12:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0