2014/2015

BAAABOOOM
the very last of -14 and very first of -15 
e inte den här bilden ganska passande att inleda med eller? det var så jäkligt kallt i december så jag bestämde mig tidigt för att lägga en slant extra på BOOTS o JACKA och att bli bundis med lusekoftan jag fick av mamma för ett par år sedan. har funkat ganska bra och jag har varit mkt snyggare än förväntat en vinter måste ja säga med
 
anyway, jag jobbade julbordssäsongens sista hektiska veckor o hade askul, som tex när man lämnar meddelanden till dagen-efter-kollegan o ger han nåt viktigt att syssla med 


och HELGEN INNAN JUL KOM MINA SYSKON OCH PAPPA HIT <3<3<3 
 
men de känns som jag missade hela helgen? de kom på fredagen och på måndagen skulle vi åka hem, jag jobbade både fredag- och lörnatt och tänkte på förhand "perfekt då kan jag hänga med dem hela dagarna o jobba nätterna, klarar ju tre dygn med minimal sömn lix :D:D" men alltså.. RIGHT. här lunkar man hem från jobb 7-8 på morgonen o ska gå upp kl 11 för andra, tredje, fjärde dagen? mjehh 
Det går asbra att jobba som vi gör, jag trivs ju med det för vi gör det tillsammans, vi lever samma liv och vi tar hand om varandra . o den "normala vardagen" finns liksom inte ..
 
TILLS den plötsligt kommer o knackar på dörren då, i form av familj hemifrån. då går det åt helvete. på söndagen skulle jag visa dem stans bästa sportsbarer så vi kunde se liverpool-arsenal kl 17 me lite stämning. jag vaknade 17.30 . då satt de redan på puben . just då var jag inte glad men de e väl bara att ta lärdom av erfarenheterna och kanske INTE tro att nattjobb+familjebesök går ihop nästa gång
 
anyway , det var hur mysigt som helst att ha dem här när jag väl var vaken .. vi drack kaffe på stan o julklappsshoppade:

åt på favvisrestaurangen:

hade kul me snapchat:

åt på ännu en favvisrestaurang:: 


och här e syskonen hellemarck ute på promenix , det var KALLT de här kvällarna..

 

vi e en kortspelarfamilj på allra högsta nivå asså, ALLTID dessa kortspel och eviga skrattattacker. här råkade vi slå sönder vårt bort i "kotte"
 
och det här asså.. jag trodde fan inte de va sant. lämnade lägenheten för att åka hem till ystad på måndagmorgonen, hann rulla 200 meter så ramlar vindrutetorkarn av. men okej, gå ut o sätt fast den igen då, liksom.. då behövde pappa/isak se hur den andra sitter fast för att få fast den första, då ramlar den andra av o så står familjen retard som fyra frågetecken mitt i gatan i en halvtimme med två vindrutetorkar i nävarna. folk får problem med motorn eller däcken eller nåt men nää. skrattade så jag dog  

pappa gav upp tillslut o satte sig och bara väntade på att hans kära barn skulle lösa detta patetiska problem åt honom. skrattade ännu mer


tillslut kunde vi rulla vidare och hem till kära skåneland. så fint det är med alla öppna landskap o inte minst det fruuuktansvärt öppna havet. bortskämda lilla ystad <3

återförenades med katterna i allt hemmamys <3

skulle göra klart julklappen till mamma men de tyckte inte tjockis 



jag fick snaps från sveriges alla hörn om vinterland och minusgrader, kunde bara skicka detta tillbaka ^^^

lillejul firade vi som vanligt hos moster : myyys
var inte riktigt lika söt som förra året ( i röda julflugan(rosetten) remember?) men mette+hmklänningar=<3 . 


på självaste julafton började vi med frukost o julklappsöppning hos pappa. asså jag fick så fina saker !! *rörd* jag gav bland annat ett enormt kortspel till kortspelarfamiljen, provat de nångång eller? en vanlig kortlek känns så jävla liten efter



isak fick sina paket i en julstrumpa av mig, missuppfattade funktionen lite där 

syrran som flyttar till madrid typ NU fick en massa måste-ha-kaffesaker av pappa i femton olika paket. skönt han oroar sig för de viktiga sakerna lixxx



på eftermiddagen traskade lilla syskonskaran bort till mamma o fortsatte öppna paket o julmysa :) 
 
lillebror kommer fan alltid alltid vara mammas pojke. vi har sagt de i fem sex sju år nu o inget har förändats även om han e 16 bast istället för 11 liksom, se som han myser o inte alls tycker han växt ur hennes knä??? herre

o att mamma fått ny lägenhet e ju kul men att de va allra sista gången jag vistas i denna underbara lilla 1a vi hållt till i de senaste åren kändes lite i hjärtat får man ju säga . hade ja bott i ystad hade ja köpt den me en gång
 

lunkade hem till pappa igen och spelade lite mer spel, såklart. kan varmt rekommendera "när då då?" *neerd*

alright, dagen efter körde vi till Helsingborg för att fira med pappas bror o familj. var fint vinterklädd med boots, lusekofta, klänning o happysocks ;)))

lilla tomten!!! <3
 
efter några timmar körde vi mot Ystad igen så mötte jag upp finaste gamla vännerna på hemvändarekväll i Oskars nya lya .. 
 
Denna tjej <3<3

vi kom fram till att vi inte setts på ett HELT JÄVLA ÅR, de vägrar jag tillåta igen så vi bokade datum o inom 10 dagar åker ja till stockholm o hälsar på henne o hennes kära fritiof :)


jag hann hänga med denna fantastiska också <3<3333 :: 
 
 .. innan de va dags att packa väskan för att åka hem igen. fick professionell hjälp av lillebror för att få plats med allt. asså fick så mkt fint i julklapp!!!! så himla fina le creuset ugnsformar i min favvisfärg från pappa, en asasfin necessär, bok o happysocks, fina ljuslyktor, bodylotion, en muminkopp från syrran (hur visste hon ens att jag ville ha det?!) carolina gynning-underläggen från lillebror som jag SÅ LÄNGE velat ha men varit för snål för att köpa, och mamma då.. som minns hur jag lunkade omkring i rom med hennes originalfjällräven på ryggen o sa att jag ville ha en, köpte en till mig <3<3<3 o jag som redan köpt en egen svart klarade inte att byta tillbaka denna i underbar roströd färg så nu har jag två favvisväskor!! (katten fick stanna hos pappa dock haha) också ska vi till liseberg i sommar igen med farbror!!

köpte med mig detta underbara armband från 3magasin, helt omöjligt att låta hänga kvar ju

sent den 27e följde familjen mig till stationen i ystad och vinkade av mig såhär fint :') så söötaa


sen satt jag mig på bussen hem mot älskade oslo igen <3 drack en öl och lyssnade på fin musik, kunde som vanligt inte somna spec mkt även fast de e hela poängen me nattbuss :(


Saknar ju alltid byn när jag är borta men mest av allt hade jag saknat att få vara såhär nära han här:
 


men första dygnet i lägenheten igen var ISKALLT. jag stängde av golvvärmen o drog ut varenda sladd innan vi åkte till Ystad, kanske lite överdrivet för när jag kom tillbaka var det MAX 10 GRADER därinne . vad trodde jag då, men asså fyfaan . kolla ser ju helt förfrusen ut haha :


utom att jobba i mellandagarna sprang jag omkring på rean i stan o hittade äntligen en sån "fluffig" svart väst till ok pris, älskar den


hängde med dessa världsbästa igen: 
 

 
 
NYÅRSAFTON !!!! min favoritdag på hela året

inledde den i köket me danni med mysfrulle och mös ganska länge, plötsligt insåg vi hur mkt vi hade kvar att göra på hur få timmar, jag tog den här snapen i samma stund och den skrattade vi åt hur länge som helst
 


såhär såg jag ut, klädd i min favoritklänning (som vanligt?) med en transparant koftliknande sak jag hittade på weekdayrean. + armbandet då och nersläppt hår :)))
 


sanna kom hit så lagade vi knytmat och lockade hår osv

 
 
det blev en repris på förra året med knytkalas hos Linda och Anniken , så himla gott och kul

delade en flarra rödtjut med han här o lite för många öl .. 

slipsen över axeln gubbar, nu e de käääk


såhär såg vi ut :))

 

fiiina tjejerrnaaa

puss puss 

nånting man får vänja sig vid i Oslo är att folk kommer och går och försvinner i perioder o man får säga hejdå titt som tätt, de här två till exempel flydde landet för några månader dagen efter nyår :

alla fick skriva vars en lapp med vad man vill lämna bakom sig med 2014 och vad man ser fram emot 2015, himla fin idé och vid 12-slaget eldade vi upp alla lapparna 


jag e fan bäst på o ta helt random selfies i helt opassande situationer, vafan 



men hörni, att få pussa på honom för andra nyåret i rad, den här gången tillochmed vid 12-slaget, dela en flarra bubbel o tillslut då ha erkänt för sig själv hur himla himla kär man e.. woow mys
 
gott nytt 2015 sa vi och jag var så himla nöjd med att fira in ett andra år i min favoritstad 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0