SISTAAV2015

ok så kanske ett livstecken. de har ju varit jul o nyår o allt o de älskar ju jag! 

det e extremt sällan jag befinner mig på efterfest ska ni veta men då o då får ja snilleblixtar o drar, som typ natten innan man ska sitta på en buss i 7 timmar hem på julledighet . det här ledde självklart till att jag o danni försov oss en smula till bussen (inte första gången i hennes fall ha ha). bussen gick 13.30 o ja vakna 12.37, hann tänka: vi hinner inte. innan ja tänkte: vi MÅSTE hinna. sen blev de eld i baken ska ni veta
 
nu låter de som vi e alkoholisterna nr 1 men sanningen e att vi börjar bli lite rutinerade (synonymt eller? ha ha) - för det typ första ja o danni sa på morgonen va VI MÅSTE HINNA KÖPA ÖL , för inget annat hjälper en som bakis på en sån busstur. så det hann vi. 1-litersburkar. sen hade vi de ganska mysigt längst fram i bussen, på övre våningen i en dubbeldäckare med fotöljer till säten. haha fan vad kul det var !!
 
 
 
jag insåg den här julen att "lillejul" e ett skånskt begrepp? lillejulafton hallå?? det var ingen som nappade på det ordet när ja berättade om min jul väl hemma i oslo . anyway så va vi hos min moster som vanligt, de har byggt ett uterum som ser ut som ett växthus och så var plusgraderna på julafton nere i skåne faktiskt tacksamma för en gångs skull ha ha
 
jag ÄLSKAR verkligen julen, men gissa vad, jag fick spendera tre timmar av julafton på akuten. det här med urinvägsinfektion..? varför har ingen berättat för mig att SPRING till sjukhuset vid första misstanke? jag väntade snällt på att mina milda symptom skulle passera av sig själv för det hade internet sagt åt mig att göra, men när njurarna fick känna på det.. då var jag fan inte tuff. det gjorde ont
 
så pass att jag igår stormade iväg till läkaren igen med feber o MINSTA känning, han hittade ingenting på proven men gav mig medicin ändå, tror han sympatiserade lite väl mkt med min lilla julaftonshistoria. tranbärstabletter står numer på min "kom ihåg"-lista när jag går hemifrån, tillsammans med mobil o plånbok liksom. 
 
aja, resten av julafton låg jag på soffan hos mamma o det var mys iallafall:). åt julmat, fick fina presenter som vanligt o såg på Karl bertil johnsons jul kl 19.30 som vanligt! 
 
men hur sugen jag än var på hemvändarkvällen på juldagen så kunde ja knappt stå upp så det blev ingenting med det. lite misslyckat med tanke på hur överdrivet taggade jag o danni varit inför det haha
 


på annandagen åkte vi till helsingborg och firade med pappas brors familj. FYRA DAGAR på raken, av julfirande. mvh skilsmässobarn . 

här sitter lilla gosen i fannis knä o gör nåt superkul säkert, typ pilla på hennes tfn, (hon ba "behöver typ skicka den här på kemtvätt nu efter hans klibbfingrar" ha ha), sen fick han somna bredvid sina tre kusiner o sen spelade vi andra "på spåret" halva natten o vissa *OBS EJ JAG för en gångs skull* drack slut på vinet 
att bussresan tillbaka till oslo dagen efter gick SÅ mkt lättare genom att va en timme kortare?? alltid känt bra vibbar av helsingborg. 
 
THIS :::: hahaha
 
På nyår kom Dannis storasyster upp o firade med oss o det var sååå myyys. vi lagade tortillapizzor hemma o lagom till tolvslaget tog vi oss till en lägenhet med balkong o utsikt över hela stan och jag ÄLSKAR den stunden. det är så speciellt att ta farväl av ett helt år o välkomna ett annat i samma sekund (daahh?)
 
nu har det blivit vinter som faan. det snöar och är SÅ kallt nu, så pass att jag va tvungen att gå in i en butik per femhundrameter på hemvägen igår för att inte dö av köld. lite kul är det också dock; jag gick för att hämta takeawaymat o på de 300 meterna mötte jag säkert tio personer som halka o tappa fotfästet för nån sekund ni vet ha ha ha (inkl mig själv då). salta gatorna liksom?? NAAHH
 
i julklapp av jobbet fick vi förresten selfiesticks. hur bra?! :
ser ni "sängen" där bak? den e placerad framför tvn, som nåt slags soff-substitut. där har jag legat i ca 3 dygn. VAD GÖR MAN NÄR MAN INTE JOBBAR??? nog för jag varit sjuk, men fortfarande. får liggsår. (har kompisar lovar)
 
köpte falafel på vägen hem från jobbet innan ikväll. träffade på en trelleborgare.
chitchatade lite, jag berätta att ja ska flytta hem snart.
"ja det hade jag fan också gjort. jag e fast här. har barn här o allt. fyfan". det tyckte ja va lite kul.
"ha det bra trelleborg!" sa jag när min falafel va klar. "HA DET YSTAD!!" skrek han tbx
 
anyway. en bra grej?
REBECCA KOMMER PÅ BESÖK OM 1,5 DAG
JAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0