nio terminer

Hörni, nu har jag kommit in på juristprogrammet i Lund 
 
sjukt va
 
vet ni hur det här började? jag satt med familjen på annandagjul hos min farbror och jag o mina syskon diskuterade utbildningar; psykologprogrammet syrran går o juristprogrammet hon fördömer men har nära vänner som går o så sa hon fullt allvarligt; mette vad du än gör, sök inte till juristprogrammet 
 
o jag undrade ju varför o då sa hon "det går bara snobbar där, det är svårt att komma in och det är världens tråkigaste, tuffaste utbildning". OKEJ CHALLENGE ACCEPTED typ. och ju mer jag läste om, och tänkte på, det ju mer fjärilar i magen (ja jag vet sjukt random saker som frambringar de där fjärilarna hos mig???) fick jag kring det, till Fannis förskräckelse ha ha, o när jag insåg att jag tillochmed har en chans att komma in bestämde jag mig för att jag VILL komma in. 
 
jag tror jag kommer trivas med att läsa juridik jag tror verkligen det . och gör jag inte det får jag ju bara hoppa av. men jag tänker aldrig gå till skolan i kostymbrallor eller tajt ljusrosa ralph laurenskjorta, ok. det är mitt största bekymmer atm. och så den lilla detaljen om LÄNGDEN på den här utbildningen o påföljande master. det är inte helt enligt planen men what to do
 
 
så igår firade vi alltså både födelsedag och antagningsbesked.
jag är 24 år. och jag känner mig så fett jävla 24 . så det passar ju bra
 
 
Jag är oväntat glad att vara hemma. Oväntat nöjd med att ha flyttat hem. 
 
och lugnet i Ystad är oväntat trivsamt för en sommar
dessutom smäller man ju av för hur vacker den här stan är och det krävdes tydligen att vara borta i 3 år för att inse det.
 
tkr det är hur mysigt som helst att hänga med familjen varje dag, laga mat och spela spel och se på svensk tv (hallelujahh), sen gå o lägga sig innan midnatt. och tro det eller ej men det är för tillfället KUL att sitta i kassan på willys igen. speciellt på söndagar med 100% OB ha haa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0