so deeply in love with this town

Så jag åkte till Oslo för fyra dagar
och det var ju en fett bra idé
 
jag är så djupt jävla förälskad i den byn. Jag vet att jag har en wierd thing med städer men Oslo är fan mitt livs kärlek. meeen trots det är jag glad att det var tillfälligt den här gången. det duger som semester i framtiden<3
 
rullade lyrisk in här på en lördagseftermiddag, ser ni huset som är till höger om det vita? Där bor Danni. 
gick till fridays o satt inne på fab smått nostalgisk, kände inte igen många som jobbade (!!) men sprang in i några kända ansikten o skrämde skiten ur min superstar Julia när hon fick syn på mig där hon råkade sitta, på samma servicebar där vi drack så många öl ihop för 5-6 månader sedan<3 så vi skålade på ett par öl till och kramades och delade hemligheter. 
 
 
sen gick jag och danni hem till henne och tänkte catcha upp över ett par glas vin. Och jag borde känt oss bättre än att det skulle bli så, för kl 8 morgonen efter var vi dyngraka men fortf på samma ställe. vin med den här tjejen är ALLTID en bra ide. faktiskt så saknar jag så jävla mkt att bo med henne, kan inte fatta hur bortskämd jag var ett tag

"Dagen" efter kände jag för pizza. och Öl. och det var det fler som gjorde, så jag gick med stans bästa killar till stans bästa pizzeria och där går det hur fint som helst att sänka 3 öl och 2 shots till bakispizzan och 
 
där började festen och den tog aldrig slut. den där söndagen hade jag längtat efter. 
stannade till på fridays på vägen hem för att sänka VATTEN, filip kom på den briljanta iden att vi måste ha shots för att orka promenaden hem. dessa shots asså. de är överallt. men det är så jävla kul<3 jag skrattar så jävla mkt med dessa människor. 
 
 
Jag sa skål till min älsklingsstad och vinglade runt på Karl Johan, drack för många shots och dansade på Johns. som så många gånger förr. och det var precis lika kul som det alltid var.
 
Filip dagen efter :
Han var så less, och han VÄGRADE. vi beställde in öl och shots, men han vägrade. så han åt en burgare på bryggan sen gick han hem. Det gjorde inte vi andra. och det blev en SÅN helg. en semesterhelg, kallade jag det, men på tisdagen var jag ganska less jag också.
 
och jag fick hänga med den här människan<3. Min sanna. alla borde ha en sanna i sitt liv, hon e så jävla bra. 
 
och om jag skulle kunna förlänga den "helgen" hade jag gjort det. Det var snudd på sorgligt att sätta sig på bussen hem igen. dels för att jag inte hann med. Dels för att jag aldrig hinner med och aldrig blir färdig. för att de känns som halva mitt liv finns kvar där och några av mina viktigaste människor. får bli semester ganska ofta framöver tror jag.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0