skola.

förra veckan fick min klass skriva prov för att avancera en nivå i undervisningen. Jag skrev det igår för jag som känt var på konsert i torsdags. det gick bra och vi är numera inte ens en nybörjarklass längre
 
käkade middag med min italienska "hostmamma" ikv som inte kan ett ord engelska o förstod i princip allt hon sa och kunde dessutom svara saker då och då haha. hur coolt. 
  
Jag läste spanska i tre år på högstadiet och var iofs fullständigt ointresserad men jag tror jag lärt mig jämförelsevis typ dubbelt så mycket italienska på sex veckor i Italien. 
 
MEN en sak jag får äta upp atm är att jag i högstadiet&gymnasiet även hade noll intresse för satsdelar o kaxigt vägrade lära mig dem för ja tyckte de var onödiga. "jag kmr aldrig plugga språk ändå o jag alltid haft mvg i svenska utan att kunna en enda satsdel jag behöver inte dem", ok sa mina lärare du bestämmer själv och så fick jag typ mitt livs enda IG på ett prov. e inte lika kaxig här nu
 
sjuk sak är att jag om några dagar spenderat halva min tid här. jag är inne på min 7e vecka av 13.
 
annan sjuk sak: jag gillar croissant o cappucino till frukost
 
(OCH det skär lite i hjärtat att jag inte befinner mig i oslo just idag, mer än väntat. jag vet att jag kan va där resten av livets alla 17e maj om jag vill, men just idag har jag längtat hem dit. grattis med dagen Norge)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0