Januari

1 januari 2015 ..
vaknade vi och var så brutalt bakfulla så vi satt på sängkanten, stirrade in i väggen o inte visste var vi skulle bli av. jag har ALDRIG varit så bakis att de fortf känns som huvudet ska sprängas 24 timmar efter jag slutat dricka 
 
den förtjänade jag tydligen 
 
vad vi gjorde? Beställde 2 pizza och 2 cola till dörren för 470 spänn, sen gick vi o köpte 2 påsar chips o 2 påsar godis för 180 spänn. spriten e dyr här i norge ska ni veta men bakfyllan e fan ännu dyrare

 
Utan att det alls var menat som ett nyårslöfte tog jag tag i mitt liv i början av januari o förstod att OKEJ det håller inte med skräpmat o sprit varenda jävla dag. Nu äter jag knäckemacka med keso, ägg, avokado o sallad o lagar zuccinisoppa på kokosmjölk o går faktiskt till butiken och köper mat 
o plötsligt en dag plingar mikron utan att de e för man poppar popcorn, då har danni värmt hemlagad husmanskost innan hon ska gå till jobb, så säger hon "ja tillslut får man fan vakna.."
 
men ibland får man unna sig ändå såklart :: 
Det här var en jävligt bra natt

tittat på den här bilden o tänkt att något inte helt stämmer, tillslut kom jag på att Stefan har Dannis väst på sig



o här mina brillor av nån anledning:) *ligga i killens knä när han sitter o gossar med en e asmysigt*



Minusgrader har fan varit totalt livsfarligt iår. Kolla hur vägarna sett ut? *åker skridsko till jobbet* 



Innan Tove och Emelie åkte iväg till Mexiko hade vi Emelie som inneboende i två veckor, och vi hängde ganska mycket alla tjejer. Den här kvällen var Tove fett sugen på pizza :



hehe nej de va vi ca 7 till som var, vi hade myskväll hos oss igen  
FETT MYSKVÄLL !
 
 
inte supersällan går jag o danni också 100 meter bort o köper pizza ((asså jag inser ju att mina fest&pizzakvällsbilder inte helt går ihop med mitt påstådda "mer hälsosamma liv" men de e ju mkt mer kul att visa upp dessa dagar .....)), ofta sitter vi på golvet precis bredvid soffan, precis som vi så ofta står o hänger o umgås i KÖKET på köksbänken och en pall, stället för att sitta vid ett bord eller i soffan. OKLART.

 
En annan kväll, när Sanna nyss flyttat in i egen lägenhet, bjöd hon hem på semlebak 
 


hon var nyinflyttad men stället skriker redan sanna 


Dagen efter kom Emma, som skulle med tove o emelie o resa, till Oslo så hängde vi lite på jobbet o skålade för att restaurangen tillslut blev "validerad" o allas nerver släppte o vi pustade ut :)
 

och dagen efter igen satt jag o Emelie o drack några koppar kaffe, svor över några idioter i dokumentärprogram på tv, sen packade hon färdigt väskan och jag vinkade avundsjukt iväg henne på äventyr, vi ses igen om några månader <3



posa i toaspegeln när man fixar sig o dricker kaffe de dagar man jobbar dagstid (och faktiskt går upp mer än 40 minuter innan man börjar jobba) ::


jag har haft ett antal dåliga dagar i januari, en av dem kom Danni hem tidigare från jobb och skrek "surprise!!" med en wesc-påse i handen. Hon hade gått och köpt min drömskjorta för att pigga upp mig och shit vad jag älskar henne och tröjan har jag gått omkring i typ 10/10 dagar sedan dess .. 
 
Senare den dagen ringer killen och säger "jag förstår att du har en dålig dag så jag kommer förbi snart, köper med mig några öl" så avslutar man kvällen såhär :
 


våra julstjärnor är så himla fina i fönstren och de e inte ens röda så vi har inte tagit ner dem än.. kommer bli så tomt, känns som de alltid stått där :'( 
 

en kväll skulle Danni bjuda en vän på middag så bjöd hon in mig och Stefan också o så kunde man tro att 2+2 blir dubbeldejt ha ha, så elda vi i spisen och åt tacos och spelade kort och hade askul 
 
i tisdags jobbade jag dag igen och lämnade sen över baren med gäster till stefan, satt mig på andra sidan någon timme och mumsade chilinötter o han fortsätter hälla upp öl till samma gäster så kan det gå såhär :
 


 "jag bjuder på middag imorgon" sa han och jag skrattade
mysen och jag:



två dagar senare satt jag mig på tåget mot Stockholm på min lediga helg, och såg ut på det här i sex timmar.. gud vad fint det är med orörda vinterlandskap
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0