nedräkning: 20 dagar

har nu landat i mitt fjärde boende på fyra månader, det e ganska mysigt .
 
dock lämnade stefan förtroendefullt sina nycklar med mig när han drog på semester, jag utnyttjar det var o varannan natt om jag fortfarande härjar på centrums gator vid 03-ish. nära är bekvämt, o 3 minuter vs 30 min hem när lokaltrafiken slutat gå..? jag och min kollega julia har intagit lägenheten två killar som känt annars bor i, vi kallar den för hemlös-lägenheten 
 
jag o s har blivit vänner igen, och gick på dejt i likadana kläder en kväll innan han åkte :
 
anyway, nu har jag en sista månad kvar i oslo, men som jag flyttat runt på sistone känns det ändå som en evighet ungefär . kanske inte så konstigt det dock eftersom jag sen ska LÄMNA HELA LIVET här bakom mig , o det känns ju lite orealistiskt . jag längtar hem som fan, men jag kommer också längta tillbaka hit ibland, det vet jag.
 
annars spanar jag lägenheter o möbler varje dag , samtidigt som klädshopping-suget smyger sig på, samtidigt som jag strikt sparar MAXIMALT med pengar mina sista månader = dålig kombo. Mamma stoppade mig nyss från att klicka hem ett soffbord på sekunden . Snart kommer det va slutsålt och då kommer jag ångra mig o bli sur på henne. I know it. men mamma har som vanligt rätt, jag vet ju inte ens vilka möbler som kommer passa i min framtida boning. i min fantasi är den dock redan färdiginredd. och jävligt fin. 
 
jag jobbar mitt sista shift den 27e februari. bakom baren jag älskar så högt o har känt mig så hemma i så länge nu .. det kommer bli SÅ KUL men så sorgligt också. och gud vet hur länge det dröjer tills jag ens jobbar NÅGONSTANS nästa gång!! 
rebecca kom o hälsade på mig i januari, så himla mysigt<3 tog av misstag en bildserie med hennes polaroidkamera, som jag sen tog en bild av hehe : 
 
 
blir knäpp av att bo så långt ifrån henne.
i söndags:





ett gäng tjejer, bubbles och god mat! kan ju knappast påstå att jag inte kommer sakna dessa fantastiska människor .. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0