Min hjärna e i chock

Vi har haft 2 så himla roliga månader hittills. Och jag lär mig saker!!! aningen (förhållandevis) långsamt men fortf i turbofart jämfört m tidigare sista år. Jag som hört att termin 1 är ganska lugn e i chock. Meh, va hade ja väntat mig typ helluu. men:

Nr 1 sak jag lärt mig: Lund är inte en stad med ett universitet. Lund är ett universitet med en stad

 
 
det KRYLLAR av ungdomar, bubbel, skolböcker, fjällrävenväskor och KAFFE . studentandan är överallt. det är charmigt på sitt sätt. och frida sa en gång att jag ser ut som en typisk student så det har jag tagit till mig. sitter tex o dregglar på pendeltågen 06.30 om morgnarna me termoskaffe framför mig som i ett tappert försök att vakna till inför föreläsning . OSV. 
 
Nr 2 sak jag lärt mig: "det beror på" = kommande års studietids, (o ev påföljande karriär) antagligen flitigast använda fras. jag som trodde de skulle va skönt att de likom står va som gäller i den här boken o så är de inge tjafs sen? nöö
 
Nr 3 sak jag lärt mig: åka på weekends som student, fira tenta, käka ute, festa osv = 7,50 kvar på kontot. 10 dagar innan CSN. not so kul. Fast samtidigt:
 
Så jävla roligt. Så jävla kul , o stimulerande, att gå i skolan igen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0