2016

nu kmr en sånhär halvt töntig lista som ja envisas me varje år
men de e så jäkla kul att se tillbaka på sen sÅ::: 
 
Gjorde du något iår som du aldrig gjort förut? 
Lärde mig SÅ MKT av ett tredje språk, plugga på universitetet
 
Hur har ditt 2016 varit? 
VILKET ÅR!!! Orimligt bra, o exakt enligt planerna vilket känns så jävla bra för ja hade såå stora mål o drömmar me 2016. MEN ja behöver ju inte förneka den ångest, oro, och stress som stundtals slagit mig rätt hårt under senare halvan men d har sina förklaringar ju inser jag i efterhand
 
Blev du kär iår?
OJA!
 
Vilket datum från 2016 kommer du aldrig glömma? 
jag kommer aldrig glömma sista kvällen i oslo 28 feb för den va så perfekt me sanna, pizza o spontanshots på johns. 
heller inte natten jag o Ella körde en egen liten turistrunda i Rom och picknickade mitt framför den enorma porten in till Pantheon. Vi satt där tills de blev ljust bara vi o kyrkan. 
sen kmr jag aldrig glömma mina sista veckor i oslo (inte för de e ett datum men), när jag sprang från bar till bar o konsekvensbefriat shotade fernet (asså typ litervis..??!) me folk ja gillar och önskade DOWNTOWN tills bartendrarna spydde på den låten
mitt mentala breakdown dagen innan min första tenta (13 okt japp ja minns exakt) ger mig också fortf kalla kårar o kmr nog aldrig glömmas men d e ju inte lika kul såklart o när vi ändå e inne på d spåret: min BRUTALA bakfylla 25 december 2016 går fan till historien.
jag kommer aldrig glömma nyårsafton 2016 heller, men av bra anledningar alltså. 
 
 
Vad är din största framgång 2016?
att jag tagit mig igenom en termin på jur.progr. o typ lyckats skrapa ihop nån form av pluggteknik ändå. att jag ens kom på vad jag vill göra me resten av livet. och så hur långt ja hann m italienskan på mina tre månader i italien. att ja lyckats flörta me mig L till Malmö känns också som en overklig framgång haha 
 
Bästa köpet? 
Lägenheten!!!!! 
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
läggan va ju inte gratis
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
ja jag har ju en skevt kärleksfull relation till staden Rom. Det gjorde mig löjligt lycklig att få hänga där i tre mnd. att få spendera ett halvår i Ystad me familjen också. hur fri jag var under första halvan av året gjorde mig fett lycklig, OCH sen kontrastfullt att äntligen ha en bas och få vara HEMMA under andra halvan. Känns ju märkligt att flytta hem till mamma som 23-åring men d va så värdefullt.
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2016? 
Scars - james bay
wasn't expecting that - jamie lawson
Shut up and dance - walk the moon
downtown - macklemore
driving the last spike - genesis
I'd do anything for love - meat loaf
there will be time & ngamila - mumford and sons
hot gates, only love, lover's eyes (m&s)
granit och morän - winnerbäck
simili - laura pausini
vorrei ma non posto - j-ax
 
Vem har du umgåtts med mest? 
familjen<3
 
Har du haft ett förhållande under 2016? 
Ja åh! 
 
Vart reste du under 2016? 
Aten, Budapest, Rom
 
Är det något du saknat 2016 och vill ha 2017?
ja måste fan bli bättre på att tackla stress o motgångar = TYDLIGT BRISTANDE FAKTOR aug-dec 2016. vilken jävla käftsmäll va, att inse att man typ inte har så mkt självtillit som man alltid trott???
 
Vad gjorde du på din födelsedag? 
Jag jobbade, cyklade sen i racerfart hem till pappa o drack bubbel o åt god mat. Och så fick jag ju reda på att ja kommit in på juristprogrammet, festligt!
 
Finns det något somskulle gjort ditt år bättre? 
asså egentligen inte utom redan nämnda. jag har fan haft de så jävla bra. 
 
Vem saknade du? 
Danni 
 
De bästa nya människorna du träffade?
Åh iår har jag träffat nytt folk ju! singari, Ella, luca o lucia i Rom, Lovisa alma frida o astrid! 
 
 
Förväntningar på 2017?
Plugga två terminer till med allt vad det innebär för kul o jobbigt. Vardagslivet. asså typ INGA stora förväntningar?? vilket e så jävla skönt för typ första gången sen studenten?? ja ska njuta av att va hemma o ha slagit mig till ro typ. göra mig hemmastadd på ett ställe jag tänkt bo på en lång tid me en person ja älskar så mkt dessutom. har höga förväntningar på sommaren i malmö iofs
 
när knappt en tredjedel av året hade gått callade jag att det var/skulle bli mitt livs bästa år. de har de nog varit också, sammanfattningsvis. men de överlägset bästa me förra året e ändå att han här klampade in i mitt liv som han gjorde. asså, fantastiska människa
 
 
här e vi ca kl 20.00 på nyår fina va
 
 
de här e vi dagen efter: 
 
sätter punkt för 2016 me de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0