winnerbäck i oktober


så som himlen ser ut
en tisdag över skolans kommunala korridorer
klockan fyra i oktober strax innan det mörknar
och det luktar från bespisningen av halvhjärtad husmanskost
och löven ligger klistrade mot marken

gråvita skyar, tandläkarväder
och en grävmaskin som sliter upp en cykelväg vid fotbollsplan
och nyponbuskar, nyponbuskar
hela vägen nyponbuskar ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag den jag är nu

jag ser gitarren i butiken, symbolen för att skolka
sagan om ett uppror, drömmen om en högre höjd
ett sjörövarskepp som blåser rätt in i los angeles
och stjärnorna som glittrar
och ingen jävel når mig nånsin mera

__

Kommentarer
Postat av: Christine

men där var ju inga biljetter kvar när jag kolla? :-OOO

2009-11-01 @ 11:36:10
URL: http://cwells.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0