131113

Ibland måste man göra jobbiga saker. Igår var det att lämna lilla trygga Ystad igen, sätta sig på bussen ut ur Skåne och timmar senare över landsgränsen. Har sån hatkärlek till känslan av att vara liten i något nytt och stort och inte riktigt veta vad man håller på med. Men fina Ystad får vila ett tag, jag har tänkt göra Oslo till mitt hem nu . 
 
Igårkväll gick jag vilse med min enorma resväska på vägen bort från bussterminalen. Precis som jag inte gått där förr under dehär fem veckorna typ. Ville bara hem efter 10 timmars resande, men nää Hamnade uppe på nån bro på helt fel sida av stationen i blåsten, med min tre ton tunga väska, dum i huvudet som jag tydligen är. kom till en återvändsgränd och fick vända samma väg tillbaka. för att inte börja gråta skrattade jag och prata högt med mig själv tills det började bli folk omkring mig igen. funkade. Idag hade jag sönder en (tom thank god) flaska och ett glas i baren när jag försökte flaira . killen som lär upp mig log och gav mig ett nytt glas och sa "kör igen, bara kööör igen, en gång till" tills jag klarade det. Låter kul va?? Det är det. Jag ska bli bäst. undrar hur mycket man kommer ha sönder innan dess ha ha ha . 
 
just det, har fått jobb ja. Thank god for EBS och för att jag alltid har en nypa tur med mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0