work all night sleep all day

HALLÅ mamma o syrran har varit här !!! blir så rörd ***** :')


but first things first , jag och danni myser o stoortrivs i lägenheten ska ni veta. vi har terassen precis utanför köksfönstret så en kväll köpte vi ost o vindruvor o rosévin och satt oss där och mös och jag hade rosa byxor ::



när sommaren fortfarande var outhärdligt varm höll vi såklart till nära vattnet. löste korsord denna dag och åt pistagenötter hur kul??

och malin hittade en stol trodde hon tills hon "satt" sig i den och snarare låg på marken

gått lite trögt för kevin med brännan iår ^^^^ ......


spela kort och dricka öl !!!! tack livet


OCH när jag fyllde år fick jag i present av finaste charlotta&sandra en helkväll på min favvisrestaurang på bryggan, så fina är dom !!!!! så dit gick vi och snacka tjejsnack, bus, barndom o allt möjligt över god mat och vin <3<3<3



och nu ***TRUMVIRVEL****** MAMMA OCH FANNI !!!! jag försökte snabba mig med att bli klar på jobb förra fredagen för att åka o möta dem wherever de nu skulle hamna i stan, när jag precis är klar ringer mamma o säger "vi är på fridays var är du" så STÅR DEM PRECIS DÄR när jag tittar vänster.. !!??

tyvärr så regnade det o va molnigt om dagarna men va gjorde de, mamma hitta såklart stans dyraste köpcentrum så vi hängde där hela förmiddagen första dagen och fanni hitta ett smart sätt att förvara paraplyet på. 


och mamma hitta inte bara köpcentrumet utan barbourvästar hon ville köpa till både mig o henne som tack för de fick bo hos oss, NEJ mamma du behöver såklart inte köpa nåt eller betala nåt, JO men jag vill sa hon, då tackade jag inte nej till höstens favvisväst.. 

"kolla så mkt de regnar ja har regndroppar på glasögonen TA EN BILD !!" sa mamma, ja okej mamma, sa jag och tog en bild .......

efteråt tog jag dem såklart till samma favoritrestaurang som jag suttit på ett dygn tidigare och de tyckte såklart både den och oslo var lika fantastiskt som jag gör 


på kvällen ville mamma gå hem och sa "ut o ha kul i oslo nu då barn!!" så jag och danni tog lillsyrran till barfly och sa till Ole det här är lillasyster fanni, hon är sugen på en god drink, så fixade han det och så spelade vi dart i någon timme

o det här var inte alls meningen men fanni slog oss något fruktansvärt , var inte alls beredd på det för trodde ja brukade hänga där ganska ofta o spela AJA




mamma o fanni ville såklart på turistattraktioner jag inte ens visste fanns här i stan. när de frågade mig vad de finns att göra här stod jag som ett frågetecken o fatta att de kanske inte är stans bästa barer de frågar efter, sen kom ja på EN SAK och sken upp, sa vi åker till holmenkollen!!!! så det gjorde vi och var svimfärdiga av höjden och de va ju jättekul att se men innan dess hade DE tagit MIG till nobels fredspris-museet på bryggan som jag går förbi sådär var o varannan dag men såklart aldrig lagt märke till. och vi gick in på museet och som vanligt är mette en femåring när det gäller såntdär och rastlösheten bara spränger i benen när andra står och läser texter och ser på bilder och går i 0,0005 km/h genom museum så mamma o fanni pekade på en rit-hörna och sa "sätt dig där och rita mette så hämtar vi dig när vi är klara" så pysslade jag ihop ett hjärta till mamma <3

detta är på holmenkollen (ja vadå fota utsikten när man kan fota sigsjälv liksom???) danni var där i vintras o skickade exakt en sånhär bild på sig själv så ja va snitsig nog att skicka en till henne nu 


senare den dagen sa jag hejdå till dem och gick på jobb och som vanligt är de mer vemodigt än man kan tänka sig, men så kul det var när de var här då !!!! family first. <3

 
SUMMERFLAIR @ FRIDAY'S KARL JOHAN 2014 i onsdags !!! asså!! inte nog med att jag jobbar på mitt favoritställe i hela stan, vi håller i tävlingar dit världsklass-flairtenders kommer och så har man BETALT för att stå o titta o blanda drinkar till så mkt branschfolk o vanligt folk som dricksar som om de inte fanns nån morgondag .. bless my living typ
 


youtuba "flair competition fridays karl johan"-typ om ni vill se hur de kan se ut . insane 

ja ser ju halvt galen ut på den här bilden men efter en sån kväll e man nöjd med livet och att man är klar me städning kl 05.45 gör inte så mkt för då får man sätta sig me välförtjänt öl och varva ner innan hemgång när andra är på utgång

"färdig på jobbet-selfie på toan" 
mkt jobba o va vaken hela nätterna- sova hela dagarna just nu . igår kom the big bosses från USA på besök o lilla mette på front var nervös minsann men förstod ganska snabbt att de va här för att roa sig, så då hoppade o tjoade vi omkring i baren o high-fiveade med gästerna o hade as-skit-kul hela kvällen fast de aldrig riktigt small . Idag är det lördag och Mette blev ledig, o de kan ju va gött att va ledig en helgkväll då o då tänker man, sen tänker man vad fan ska jag göra då? alla jobbar ju ha ha. och en lördag är det roligare att stå innanför baren än utanför kan ni tro. så ja blanda mig en god rom-äppledrink och slog mig ner i soffan för att sy (???!!!!) på roliga knappar på en tråkig kofta (lovar att visa). en gång i tiden gick mette klädd i svart 24/7 men både hon och livet har plötsligt blivit färgglatt, SE BILD OVAN


last but not least DRÖMJACKAN from all times är på rea men så hitta ja den här puddingen också (vänster) till samma pris och nu tvekar jag sådåkanskedeinteärdrömjackanafterall I-LANDSPROBLEM



jag ska anyways egentligen inte shoppa mer utan spara pengarna till ROM MED MAMMA i oktober !!! längtar.
 
okej bara en sak till, tog en selfie ikväll i mina nya awesome örhängen::: 
 


sluta shoppa var det ja.
PEACE
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0