Cupfinalen osv

 
Yoo.. .. idag e de 17 december, hur jävla fort de går de inte då? först o främst känns de som 2014 varat i ca 6 månader, sen känns de som det var IGÅR de va 1e december och första advent?! hur kan de redan va FJÄRDE på söndag?? jag o danni va så peppade på att julbaka o julpynta o allt o vi köpte stjärnor men inte förrän NU är de uppsatta (o de e såklart inte ens jag som fixat de utan D som fått slita med dem <3<3) men nu e de fint iallafall. fattas bara julgran, den får vi väl upp dagen för vi ska åka hem till sverige :))) neiidaa . så är det när man har mycket för sig, mkt jobb o mkt kul . ok now lets go ::
 
 
På söndagen för några veckor sen va de cupfinal här i norge och det betyder FEST på lördagen kan ni tro. restauranger o barer förbereder sig för årets största lördag, det gjorde vi också så jag o mina favviskillar stefan o kevin laddade upp med tacos ::
 
Redan påväg till affären va de tjockt med folk på stan o allt vi sa va "vi kommer sitta så mkt i skiiiiten ikväll" o ja förberedde mig på en såndär hatkärleksnatt på jobb där ja hinner både förbanna och fullkomlig älska det ja gör
 
18.15 den kvällen: matkoma i soffan:: "Killar vi e fortfarande vakna om 12 timmar.. Fortf på jobb."
 
"Mmmhh.."
 
18.45 Heeeyy nu e de dags att vakna
 
19.15 på jobb, faaan vad kul vi kommer ha ikväll dååå!!!!!!
 
Kl 21 "nuu måste det hända nåt snart !!"
Kl 23 "nuu måste de va slut snart !!!!!"
 
01.00 skjut mig i huvudet . Nu. 
 
02.00 det här är världens bästa jobb
 
05.45 nu e vi faan färdiga. skål. 
 
 
några lediga kvällar har betytt festkvällar:
 
 
och en fin kväll gick ja o mina favorittjejer till en restaurang som ligger farligt nära där vi bor, där drack vi staropramen och åt SVENSK PIZZA , hade nästan glömt bort hur gott det är.
 
 

sen gick vi hem så spelade de twister medans ja va väldigt duktig på att snurra o beordra haha

vi har julmyst o bara hängt på vårt lilla place några kvällar o kolla så mysigt vi har det då <3 .. och sanna e asmysig i sin jultröja
 


när man har någon minut över på jobb kan man gå till toan o posa lite fint , såhär ser jag ut när jag jobbar :
 

eller så kan man såklart göra de på toan hemma INNAN man går på jobb ..............

.......... o hamnar mitt i personalkris som resulterar i att man säljer för 65 000 en lördagnatt och efter sätter sig med välförtjänt god jävla öl innan man vandrar oslos gator hem i vinterns första snö <3<3
 
Ibland händer de att han här e jättemysig på jobb , 


men oftast står vi fint bredvid varann som här när vi hade christmas flair i förra veckan .. ni vet säkert hur de går till vid det här laget, flairtenders kastar flaskor o tävlar om pengar, stället e fullt av branschfolk o de stackars vanliga gästerna som är där för mat o dryck en vanlig onsdagkväll fattar ingenting o inte blir de klokare av att fråga heller. o de e inte lätt att förklara att "nej jag har tyvärr inte gin-tonic idag" eller "nej jag har faktiskt inte ett glas vatten men om du går bort till servitören därborta kan de fixa de *blinkblink*" vi har kul iallafall, de kvällarna symboliserar ganska tydligt den lilla bubblan vi ofta lever i i den här branschen


afterwork då och då
 

sen kan man gå på bryggan o möta upp tjejerna på favvisstället, dela en flarra bubbel 

o sen gå till dörren bredvid och hälsa på finaste charlie på sitt nya ställe!!! oj om vi saknar henne

hon gjorde en god old fashioned åt mig och så blev jag nyfiken på "rökig öl" men de va ingen hit så de köper vi inte igen tror jag
 
finaste tre tjejerna


har köpt den här powertröjan fett nöjd ::
 
 
 
och nu, eeeyyyy *TRUMVIRVEL*** FABULICIOUS FAB CHRISTMAS PARTYYY 2014444 !!!!!!!!
vi fick höra att fridays inte skulle bjuda på julbord så då bestämde jag sanna o maria oss för att koka ihop ett eget så vi bestämde plats tid och dresscode och så var hela lilla fabfamiljen samlade i söndags, fina, taggade, med julklappar klänningar o kostym . DESSA KVÄLLAR .. fest e liksom inte fest förrän du sitter här 
 
 

vi spelade shuffleboard, drack gott och åt norskt julbord, spelade julklappsleken och hade omröstningar och delade ut priser till årets servitör, årets bartender, årets babe, årets alkis osv osv och det var ballonger o glitter o skratt överallt , o någon kommer ut från toan håller upp dörren åt nästa säger "har du legitimation eller?" o steffi vaknar med "magaluf 2014" om handleden dagen efter o allt e såå kuuul 

här ovan har vi chefen och ansvariga vakten på jobbet och när petter här väljer att ge en extra utmärkelse till en och håller tal och överlämnar fina pins, och man inte hade den minsta aning utan blir så chockad och så så glad, då vet man plötsligt vilken resa man gjort 2014 och att man jobbar varje dag med något man älskar och samtidigt är uppskattad för <3<3

här e jag me mina fina identiska barkillar ha ha 

och här nånstans börjar de spåra ordentligt.. 


så vi hoppar fram några timmar :)))
vi gick hem och en stund senare kom även kevin hem , då rök korkarna på några öl och plötsligt va klockan 7 på morgonen o lilla familjen har efterfestat för sig själva, och de här två killarna asså .. 

trivs så bra precis här. 

så i måndags vaknade vi kl 19, la oss på soffan. Kevin bestämde att vi skulle ha "familjedag" så vi beställde pizza till dörren, såg någon film, spelade lite fifa, åt massa chips och när det blev natt igen påminde jag kevin om att han suttit i den där soffan i snart ett dygn. då smålog han bara lite nöjt men vi hade de ganska bra o när de va dags för kevin o gå på jobb ytterligare en dag senare lämnade han oss fortfarande på soffan o sa "ta det lite lugnt nu idag då, passa på och slappa lite.." haaaaa ha



så myyys . idag har vi gått på julmarknad myskillen och jag och på fredag kommer min familj hit !!!!! tre roliga arbetsdagar återstår innan det blir julledigt.. guud vad sjukt. redan jul? redan hem till ystad o värme o god mat och familj och släkt ? wow man e bortskämd, så fint det blir att få komma hem till högtider när man bor borta <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0