2014 osv

Nytt år och allt
 
men vi kan ju börja med jul. SOM JAG MÖS HEMMA. det här tjatet om mat.. åt så jag fick nog kan jag ju säga hehe. hade en mysig julafton och mamma hade midnattsgudstjänsten i Ystad även iår så dit gick vi och jag lipade hela vägen fram till altaret och tillbaka av olika mer och mindre förklarliga anledningar, måste sett bra ut ha ha
 
 
på juldagen var vi tillbaka på bar á bar o ja kände mig som 18 igen och stans alla snygga killar va där o alla gamla högstadievänner jag tycker så mycket om hoppade omkring med mig under armarna, och kl 3 köpte jag och danni i vanlig ordning mat på max och även om (eller kanske på grund av att) vi bor tsm i Oslo så tog vi varann under armen och gick hem till samma ställe, lämnade juldagen bakom oss och sen somnade jag på deras soffa vilket börjar bli standard på hemmaplan
 
Man hinner inte med allt man vill på fem dagar hemma och såklart e de jobbigt när pappa säger fan vad sorgligt att du ska åka igen de här dagarna gick så fort och när man vinkar av mamma utanför hennes lägenhet och nästa gång man ses är kanske inte förrän hon fyller 50 i maj och blir tant. Sen e de rättså gött också att sätta sig utanför malmö central med en latte och unna sig en cigg, vänta på bussen tillbaka och tänka det här är mitt liv och jag lever det på egen hand, nu drar jag tillbaka. Log hela vägen in i Oslo många timmar senare 
 
Allt är okej, det är hur bra som helst. 
 
 
såhär julfin var jag på lillejul och julafton, sött va ?

mamma fick största paketet av sin syster och lipade av lycka redan innan hon öppnat, hon var så glad ha ha kolla bara min kusins uttryck till höger ..
julafton <3
 
 


kortspel inpå småtimmarna natten innan de va dags att åka igen
den 27 tog jag då min fett fullpackade epic resväska ja fick i julklapp och inledde 10 timmars resande omg
 
 
lillebror va me tillbaka i fotoform, omg va han inte är så liten längre
 
 
NYÅRSFIRANDET IGÅR DÅ
ett helgött fridays-gäng samlades på knytkalas och OMG bara ta en stund och TITTA på det här bordet. åt för mycket som vanligt när de serveras gott
 
 
 
just in case liksom firade jag nyår med den här fina lappen om handen. hjälpte mig inte så mkt dock då jag ändå inte hittade hem inatt ha ha
 
 
 
ok inte så många raketer med på bild då men ville bara visa vilken utsikt vi hade från en takvåning vid 12-slaget då?? DOCK, det känns löjligt att jämföra ystad med oslo men trots awesome utsikt och awesome sällskap är de nåt speciellt med 12-slaget i ystads hamn då abbas happy new year spelas och man får nackont av att stå och kolla UPP på raketer som fyller hela himlen just där, tillskillnad från lite här och lite där i oslo
 
vi drog vidare och sen drog vi vidare igen och igen och allt var superroligt osv. 1 januari är väl årets rödaste dag och i en stad där inte ens mataffärerna är öppna en söndag - vad gör man? går upp ur sängen kl 18, chillar lite, dricker coca colan man smart nog köpte igår för man känner sig själv och vet att de kommer ja vilja ha den 1 jan, sen ägnar man en timme åt ett blogginlägg. 
 
så var det med det. inlett ett nytt år på ett nytt ställe med nya möjligheter och herre.. vad kommer hända iår?? yeez vad jag ska LEVA. (och sluta bita på naglarna) gott nytt år!!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0