nyårslista

Inte gått utanför huset idag. inte igår heller, utom i femton minuter för att köpa coca cola.

 

Efter att ha delat en 90-säng i sex veckor har Danni nu flyttat in i rummet bredvid mig, och som vi städat och gjort fint idag. Oj oj! Nu e det mys här. Var väldigt nöjda med hur produktiva vi varit o städat i 2 timmar, ända till vi börja fundera över vad vi gjort resterande 8 timmar av dagen. tvättat har vi gjort. Det måste man göra själv, annars blir inte kläderna rena. Ha ha kom på mig själv i söndagskväll sitta i en bar med henne och ett gäng andra, en öl i handen och höra orden komma ur mig "danni imorgon måste jag tvätta vitt 60-gradigt, påminn mig, har du nåt sånt som ska tvättas??". omg

 

och imorse snacka hon med sin mamma i telefon och jag hörde "asså grejen är att här e ingen fungerande lampa så jag och mette ser ingenting". vet inte vad hennes mamma svarade på det men det är bara så jäkla kul, allt e så himla kul. vi skrattar mycket. 

 

och nu lyssnar jag på mumford and sons - below my feet och hopeless wanderer precis hela tiden.

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

och här e en sån rolig nyårslista ::

 

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Oja. Blev sambo, blev icke-sambo hehe, flyttade till ett annat land, testat nya jobb osv osv

Hur har ditt 2013 varit?
En bergochdalbana. Tråkigt och långsamt på många vis men fullt av vändpunkter


Blev du kär i år?
tusen gånger om haha


Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
19 maj. 11 augusti. 7 oktober.


Vad är din största framgång 2013?

Yrkesskiftet får det väl vara :) 


Bästa köpet?
ow. Min acnehalsduk??? Som jag för tillfället är av med, panik. Hatten också garanterat, om de inte va 2012 iofs. Den är standard nuförtiden, tillochmed på jobbet. "jag tror aldrig jag sett dig utan den där hatten" fick ja höra för några dagar sen, ooobs


Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder eller sprit probably.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Hela nya oslolivet gör mig glad mer eller mindre var dag


Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Aviici- wake me up och hey brother, gavin degraw- best i ever had
to name a few


Vem har du umgåtts med mest?

fd pojkvän och Danni såklart


Har du haft ett förhållande under 2013?
Ja


Vart reste du under 2013?

Ingenstans?? Fan vad tråkigt. utom Oslo, men de räknas kanske inte iom flytt??


Är det något du saknat år 2013 och vill ha 2014?
en rolig vardag och ett jobb som är en rolig hobby mer än ett yrke (e på jävligt god väg dit ska ni veta)


Vad gjorde du på din födelsedag?
Grillade gott och drack gott i uterummet på landet med 2 av mina finaste vänner+boyfriends. Yeez vilken bra kväll och natt det var


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
mer liv i vardagen. mindre jobb. mindre bråk och tårar. främst, såklart, att farmor aldrig gick bort.


Vem saknade du?
Har saknat Rebecca mycket som flyttade efter sommaren och christine som jag trots kort avstånd knappt träffat :((((( saknat farmor så in i helvvvv, och farfar.


De bästa nya människorna du träffade?
Oj oj. Alla här i Oslo??? SÅ MYCKET nya underbara människor omkring mig konstant!!


Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Lev fullt ut och gör det till det bästa året någonsin. Gör det här och nu. Lägg inte energi på att ångra saker, tänka negativt eller nöta gammal skit. Bli grym på mitt jobb. Oroa mig inte för saker- Det löser sig. Det gör det alltid. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0