Get started, get stupied

När jag landat i Oslo igen och jag o Danni hade en ledig kväll tillsammans drog vi fram whiskyn o firade vårt år som sambos o oslobor

och nu har de hänt mkt kul här hörni, mitt liv e fyllt av kul saker förvånas hela tiden, en lördagkväll på jobb eller en söndagkväll med kollegor/vänner/familj (=samma folk) . vi var på inflyttningsfest, sen fixa vi överraskningskväll, sen hade vi staffparty o nu har de nyss varit halloween, men vi tar de i ordning

Jag och Danni fixade ihop en jäkligt bra inflyttningspresent till kevin o stefan, ett FIFA-kit eftersom det är allt de driver med om dagarna, massa cola-zero, massa chips o gott och så bakade vi muffins::

eller ja, Danni bakade. jag fick göra en sak sen sa hon "mette vet du vad gå du och duscha, det går nog fortare om jag gör detta själv" så då gick jag snällt o duschade

Men ett fint kort fixade jag ihop iallafall ::D

o vi hällde upp jack o zacapa o hade vår egna lilla förfest innan det var dags att dra vidare
 


har en ny favorit-outfit jag haft ögonen på i tre månader, från 3magasin i ystad. man får ju passa på när man väl är hemma ;) :::


ok bar den här påsen in i taxin o ut o in till maria o ut o in till stefan o kevin o nog för den va snitsig o bra men tung o opraktisk var den ju me. de blev glada iallafall :)


sen va de dans o hemmafest för en gångs skull o de ÄR SÅ KUL när det väl händer !

så många bra människor på samma ställe 

det var det det. någon dag senare fyllde viktor år o då samlades vi ett gäng på jobb o tog fyrverkerier och ballonger o sen styrde vi kosan mot deras lägenhet o klampade in o sjöng o skrek o sen blev de tårta o shots o viktor bytte om från pyjamas till kläder jävligt fort ha ha 
 


hittade en ny inställning på kameran ja visst supergillar:
det här är vi om lördag- och söndagmorgnar efter långa nätter av jobb. bara hänga liksom. ta några öl, sitta o snacka några timmar, varva ner, gå hem o sova när stan börjar vakna 



första polaroidbilderna jag tog typ : bästa ha ha

och några timmar tidigare såklart : 


Posa lite sådär när man e festfin :
ännu en superduperkul partykväll va !!!! staffpartyyyy förra söndagen .. oj va förväntansfulla o spända vi var och oj vad vi såg fram emot kvällen som typ INGEN MINNS NÅGOT AV efter kl 22 ??? e de normalt att börja dricka vid 18 o hålla till kl 3? näää??? körde verkligen varannan vatten o hade jättekul, kollade på klockan o så va hon HALV TIO när ja va helt säker på att den va 1 o de snart va dags att dra på Johns. 

Aja


(när ja har tur ibland blir ja sminkad me ögonskugga eller ögonbrynspenna o blir fin när danni orkar o e snäll för jag kan ju INGENTING om det där)

när vi möttes upp på jobbet innan :

folk måste gått förbi baren o tänkt "det här måste ju va the place to be ikväll" o de få gäster som INTE var staff måste sett sig omkring o undrat vafan de e frågan om. 100 pers fridayspersonal. ha ha de va fett kul 

vi åt thaimat, hade musikquiz, minglade lite, drack öl, var förbjudna att shota före kl 22 (överdrev lite innan, så farligt fulla var vi inte mer att man inte ORKAR så länge? borde gått hem o lagt mig kl 00 för tro mig de va allt ja ville vid de laget)

summan av kardemumman :: ..... jag vet inte
haha. classic staffparty. jävligt kul. 

hade me mig polaroidkameran o de va en dum ide för de blev inte så bra bilder o hälften försvann såklart ha ha

partyprinsessan här fastna såklart på bild ;):

DAGEN EFTER herregud. den här bilden summerar allt 
 


Danni åkte hem till Sverige och jag låg precis där i ganska exakt 24 timmar . 

Halloween hallå !!! har för första gången i mitt liv typ varit utklädd o de va askul ! Lilla fredagsbarteamet Rasmus, Oliver and myself gick o köpte linser, blod, ansiktsfärg o vita t-shirts sen gick vi till jobb o gjorde oss jätteläskiga 


när vi va klara o gick på möte kl 19 undrade chefen va fan alla tre gjorde här redan, KOLLA SÅ JOBBGLADA BARTENDERS DU HAR sa jag men petter va inte så taggad på att ha tre på från kl 7 ha ha så mette som skulle börja kl 22 o rasmus kl 20 satt oss o åt i en timme med maria, sen dekorerade jag o hon baren i två timmar innan ja också fick gå på o ha lite kul 

de flesta kanske klär ut sig till nåt läskigt, kevin var Zlatan o ingen va förvånad :

ser mer ut som clowner än zombies tror jag här

igår dog även zlatan o blev zombie


fick aldrig riktigt med mig vad oliver var för nåt igår dock men tyckte lappen va kul :D


en söt liten joker hade vi också med oss :)
o de va kul så länge de varade men kl 0300 va ja måttligt nöjd med klibbigt blod exakt överallt
 
förresten vet ni att de e halvskatt i norge i november? att man bara skattar hälften så mkt jämfört med andra månader, för att man ska ha råd till fina julklappar ??? !!! Detta land asså.. Det är ju helt fantastiskt ha ha. Så jag o alla andra typiska svenskar samlar på oss varenda extraminut utöver fulltid den här månaden, o inatt sa oliver "hallå de e november, då städar vi stolpen också" för o dra ut på tiden o ja dog av skratt ha ha
 
men nuuu.. efter en halloweenhelg me sena jobbnätter vaknade jag kl 18 idag. imorgon jobbar jag 10.30. lycka till me sömnen mettss
 

tur ja har underhållning.
det här är seriöst de bästa ja vet just nu ^^ e inte ens ute ur lägenheten mer än nödvändigt
 
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0