Ystad Köpenhamn Malmö Oslo Gdansk

så ja, har varit mkt ledighet på sistone (LÄGLIGT) och mer ska det bli, här e sommaren so far :
 
Jag och Steffi vinkade hejdå till Oslo för en vecka o åkte båt till Köpenhamn


Samtidigt satt Danni o Joakim (o min lillebror) på en buss i sju timmar för att komma hem ha ha men skrattar bäst som skrattar sist, på tillbakavägen var det precis tvärtom
Bada bubbelpool, basta, duscha o ta på finkläder, gå o äta skaldjursbuffé till solnedgång


<3
Några timmar fick vi hänga med Fanni innan hon åkte iväg till Indien, jag o stefan åkte ut till Danni på landet för årets fest. Här har vi mamma Andersson som fyllde 50 :
 

Och söta lillasyster Linda som tog studenten :


och här e pappa Andersson ca kl 02 den natten ha ha 





tanken var att jag o stefan o danni skulle stå i baren men vi fick snabbt sällskap ha ha

barnen kollade med stora ögon på stefan när han flairade, sen skulle dom göra likadant, alltså min kille.. <3


En vecka i denna fina stad under årets sommardagar? fick nästan lite hemlängtan .. sen kom jag på att det suger resten av årets 11 månader. men det här e första gången hemma, sen jag flyttade, som jag inte kände att jag ville åka tillbaka till Oslo
 

<3

En dag åkte vi til Köpenhamn o hade de asfett ända till vi missade första tåget hem o alltså rullade in i ystad typ 8 på morgonen dagen efter fulla o trötta

Hängde mkt bredvid havet såklart :D

Stefan kände sig som hemma med alla får omkring


lämnade av honom i malmö på midsommarmorgonen, lite smått rörd över hur fin han varit under tiden i Ystad och med mina föräldrar och min bror, och blev ännu lite mer kär i honom. jag stannade hemma i några dagar till. Midsommar bjöd på precis vad som var förväntat :
 


jag och mamma firade hos henne med god mat, jordgubbar, öl o snaps. hur bra som helst 


o nån dag senare fick jag hänga med mina fina äldsta vänner en hel kväll, i ett utehus på landet i kvällssolen. det resulterade iofs i att jag missade bussen till oslo morgonen efter men de va de värt he he



När ja väl landade på hemmaplan i Norge gick jag till jobbet, köpte mig en öl och intog första parkett inför Scandinavian som stefan ju skulle tävla i.

Han vann såklart.

sen spenderade vi två veckor hemma typ såhär :


(Kl 00 en natt btw :)

de e inte många mörka timmar om dygnet nu <3

Köpte mig ett par vita jeans hemma i Ystad, varför har ja inte gjort de tidigare????

För en vecka sen åkte jag återigen hem mot Skåne och sen till Gdansk med mamma !!!!!!! bästa människan att ta weekends med ju o va inte besviken den här gången heller 
 

förutom att de va kallare än beräknat gick allt precis enligt planerna o det var lika fint som jag trodde :))
ölen va lika billig som vi trodde osv

vi åkte till sopot en dag o unnade oss massage. tips är att åka på spaweekend dit i typ februari, hur bra som helst o säkert billigt 


har suktat efter den här sportbhn hur länge som helst, när ja fick välja födelsedagspresent av mamma i gdansk o fick syn på denna behövde ja inte tänka två gånger :D

<3

vackra gamla stan!
 
 
Tidigt i söndags (på min födelsedag) sa vi hejdå till Polen o sen väntade en låååång födelsedag där ja hann med både familj, pojkvän, vänner, 4 länder och 2 dödsångestfyllda flygresor. Kanske inte så konstigt då att den här födelsedagen blev 30 timmar lång men såå minnesvärd 
 
Jag och mamma mötte upp pappa o syskonen i Malmö tidigt på morgonen och käkade frukost, vandrade omkring o mös och jag fick vänja mig vid (o nästan acceptera) alternativet att jag kanske hamnar i Malmö en dag 
 


jag överlevde flyget till Oslo o när ja kom hem va lägenheten städad o såhär pyntad :D



jag fick öppna paket (!!!!) mer om det snart, sen gjorde vi oss fina och hoppade in i en taxi till bryggan för nu var de dags för middag 



Han va så himla himla snygg o stilig 



o jag fick skåla i bubbel med mina tre favoriter 

nååågra timmar senare.... gick vi in på Lavvo o ja fick födelsedagskramar av fler fina vänner, födelsedagssång och födelsedagsdrinkar ha ha. o såg ut såhär : vid de här laget va jag nog inne på min 24e vakna timme
 

och som sagt, jag fick paket i malmö av familjen, o sen i oslo .. Kan inte ens börja beskriva hur bortskämd ja känner mig, inte minst i kärlek men varför får ja alltid så himla fina presenter med ???? fick fler gynning-underlägg av lillebror <3<3 
 
 
muminkoppar jag ÄLSKAR , först av syrran o sen danni o joakim 
 
och av danni fick jag backpacken jag själv velat unna mig inför resan i augusti .. ÅHHHHHHHHHH dog 
 
 
pappa har ju inte heller missat min svaghet för koppar <3
 
 
och min drömkille skämmer bort mig med ett dygn på lyxspa 2 timmar utanför Oslo i slutet av juli. Längtar så mycket :') 
 


I förrgår hängde jag danni stefan o joakim i parken som man gör om somrarna, när de blev kallt o vi blev hungriga gick danni o joakim hem, jag o stefan upptäckte att Cafe Sara i byn har nattöppet kök så dit gick vi och åt nachos o mös. Efter det packade vi med oss ett par öl och gick ut till vattnet vid fästningen, så satt vi där inpå småtimmarna med utsikt över hela Aker Brygge och såg himlen bli ljusare och ljusare. Det var helt vindstilla och knäpptyst och fint, det var bara han och jag och hela bryggan och hela världen. 
 
och jag blir så glad.. även om jag börjar känna mig färdig i Oslo så är jag så himla tacksam för allt, vilken fantastisk jävla tid. och såklart är jag så väldigt tacksam för att jag träffat just honom, just här. det hade ju aldrig hänt om inte båda två, på vars ett ställe tänkt att oslo kanske kan vara något. och vi vet inte vad som kommer hända framöver, men vi håller händer och säger att det kommer bli bra <3
 
 
 
Polaroidkameran har såklart varit med
Min ögonsten Rebecca, och gänget :
 


Stefan och Dannis pappa, och dagen efter.. pappa hämtade upp oss så körde vi direkt till Olof Viktors för fika, stefan fortfarande i kostym ha ha o jag med rödvinsfläckar på en vit klänning. 


älskade vänner


och kvällen i köpenhamn.. på bilden till vänster, två fjällrävenryggor ute på tur? Japp de e jag o danni ha ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0