Pizzeria Baffetto roma

OBS PIZZAINLÄGG 
 
bläddra ner fem inlägg till bilderna med alla pizzor, och de fyra är de godaste pizzor jag ätit i hela mitt liv. den första på hvar i kroatien, tro det eller ej, den andra på ett dyrt ställe i florens, den fjärde som en av alla eviga, världsklassiga take away "pizzaslicear" man kan köpa för 2,5 euro, som e godare än något någon pizzabagare kan åstadkomma var som helst i världen. den tredje på ett billigt ställe i Rom, där vi bad att få SMAKA på "husets vin 1 liter för 11 euro" och han ställde fram en hel kanna, blinkade med ögat och sa "smaka då!" varpå jag och rebecca sa "det är gott men vi vill bara ha en halvliter. Då ryckte han på axlarna igen, blinkade med ögat igen, sa "så drick halva kannan då!". vi såg på varann o leenden byggdes upp och så kom vi överrens om att det här va helt fantastiskt -
- Där vi satt på fyra tältstolar, o trängdes med andra människor där den ena italienaren överröstade den andra, med gråa enorma pappersark till dukar och minimala vattenglas till vinglas, med en restaurangtoalett utan toasits, toapapper, tvål och lås. o efter en enda tugga sa vi i kör "de här e mitt livs godaste pizza". Vi älskade det här stället så att vi gick tillbaka dagen efter.
 
Men vi såg till att inte vara kissnödiga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0