aprilmajjunijuli

kul skit har hänt, 2019 är ett roligt år!
 
vi hade besök från göteborg över påsken, en hel liga. älskar de här sällsynta men helt fantastiska kvällarna. har inga bra bilder men laddar upp för goda minnens skull 
 
 
MIN SYRRA FYLLDE 25 
 
 
hon hade lagat tapas, fick paketer och blombud. blombud??? så jävla fin grej 
älskar att hänga vi fem! 
 
 
det var årets första dag med riktig sommarvärme; dagen efter när vi verkligen behövde den var det såklart regnigt . Aja, hon bjöd in vänner till att tura helsingborg-helsingör så vi drack öl, bubbles och åkte fram o tillbaka, fram o tillbaka
 
 
gick av båten tillsist i Helsingör och bl.a. vann fanni en vodkaflaska på ett lyckohjul i en bar. så jävla svenskt att första tanken är *åh herregud orkar inte dricka en flarra vodka nu båten hem går ju snart* innan man ba "jaha... eller vänta nu.. vi kan gå ut genom dörren med den ja". 
 
hon hade en engångskamera med sig, den här flaskan är med på varenda jävla bild efter denna stund. alltså även pingis-i-min-källare-kl-02-bilderna
 
 
ja vi gjorde det mest festliga av det o-festliga i att om man kommer med fel tåg mellan helsingborg och malmö tar det ÖVER EN TIMME. aja väl i malmö trillade fler vänner till henne in efterhand och vi åt pizza, drack öl, spelade pingis, quizzade JUST DET : mina och isaks nervösa blickutbyten inför ett quiz OM vår syster. jag vann iallafall. fast jag bommade på hennes mellannamn helt jävla sjukt (kuriosa: hon har fyra st). SUMMA: BRA HELG!!!
 
 
 sålde korv vid slutstationen för 1-majtåget i stan!<3 
 
 
 mmmm solnedgång med honom jaja romantiskt osv
 
 
det har som känt varit en kul fotbollsvår, med en del pizzor och öl. mer om det snart!
 
 
 
 
DELTA TOUR CPH
bild från weheartmumfordandsons/tumblr
 
 
den 17 maj var det frkn ÄNTLIGEN dags för mumford and sons i köpenhamn med Danni<3 det var ganska precis tre år sen sist, alltså minst sagt PÅ TIDEN. hon var så snygg dagen till ära1!!!! omg
 
 
vi gick från bar till bar för det regnade
 
 
och tillslut på arenan. herre!!!!!! köpte GIVETvis tishor för löjliga summor och jag spillde en hel öl i knät typ 2 sek in på konserten (alltså 75 cl....) MEN! skriker!! älskar det här! ÄLSKAR! :: 
 
 
kunde inte sitta still skreksjöng till akustiska FOREVER och allt annat 
 
att få dela detta med henne. var i extas efter. googlade biljetter till gbg, till oslo osv för att få göra om det. MEN istället för att lägga slantarna på nya biljetter såg två norddanskar till att vi la dem på mer öl. nån timme senare somnade vi på tåget hem till malmö och väcktes av gränskontrollanter typ BAKIS. hade SÅN huvudvärk. så värt det dock 
 
särskilt tack denna gång för SLIP AWAY<3! och öht vilket jävla mästerverk senaste albumet är. är det världens bästa? det är nog det? delta! forever! om hela 2016 peakade vid Below my feet så tror jag 2019 peakat vid Slip away den här kvällen  
  

 
pappa håller på att flytta från huset vi bott i större delen av vår uppväxt så det har ju krävt en del tid och .. ork och tålamod osv. sånt bristar mer än sentimentalitet flödar tbh. alltså visst, har ju blivit både tonåring och "vuxen" (?) där men... det är rätt skönt att rensa ut grejer. och att pappa får flytta till nåt som liksom inte andas fem-persons-familj, och medelpunkten av barndomen har man ju ändå med sig vidare dvs familjen. det är väl det viktiga? nej tycker faktiskt det är rätt skönt att vi får tacka för oss där
 
ja alltså jag har som märks en fotoinställning på min nya mobil som jag inte är blyg att använda (så pass avancerat som *vidvinkel*): 
 
 
är så J-LA impad av hans nya lägga fy faan vad fin den är: 
 
 
 
 
 
flyttpizza såklart
 
gick dagen före på game of thrones-fest hos min gamla klasskompis Mia, det var såå kul!! Christine blev offer för min "kolla in den här kamerafunktionen!!"-turné. <3 jag var utklädd till författaren pga aldrig sett ett enda avsnitt men det gick hem och ja fick ständig beröm för att ha **tänkt utanför boxen** 
 
 
vi invigde bilen. eller kan man säga så bara för man kunnat köra nån mil bort o kört en middag *i det fria*? det krävs nog en övenattning. aja det kommer!!
 
 
i övrigt sysslade jag *som vanligt* i maj med att njuta av vår lägenhet och dess location?? Maj är nog min favoritmånad
 
 
framme i JUNI! vilket juni! knappt något jobb och desto mer fläng. roligt men slitsamt för en hemmakär och generellt ensamtidstörstande tjej 
 
först, detta:
 
asså nog för jag var glad för hans skull men att IGEN inte få möta en champions league-final med neutralt-/liverpoolkodat sällskap??? vi minns ju KLART detta från förra året:

 
aja bättre förutsättningar, bättre utgång för liverpool denna gång! föregicks av att min familj alltså träffade linus mamma (som också är tottenhamfan) för första gången hah, som bäddat för success va. nej det var så trevligt, men vi lämnade ändå dem hemma när vi sen gick ut för att beskåda VINSTEN på närmaste sportsbar 
 
 
så detta:
 
 
och nittio minuter senare segershots på möllan
 
 
fotbollseurofori! detta fenomen! som förenar människor världen över och genererar så mycket glädje och sammanhållning. det finns GIVETVIS idioter inom även denna kultur, kräk kommer alltid ha ursäkter till att få bete sig som kräk liksom. MEN! sedan dagen jag *sålde min själ* till liverpool 2008 är detta det största som hänt! YASSS!!! på med tröjan !!! fir!!
 
 
ok, några dagar senare tog vi bilen mot blekinge och norje/sölvesborg. campade en natt här, tjugo meter från stranden: 
 
 
jobbade på SWEDEN ROCK
ett jobb jag med viss tveksamhet tackade ja till, med visst slit tog mig igenom, men som var SÅ överraskande roligt. vilken stämning! vilket gäng! vilket väder! vi jobbade 15 timmar om dygnet i 4 dagar och allt flöt på bra o smidigt, besökarna var såå glada och vi sålde typ en triljon öl . i början av juli hade vi en reunionkväll här i malmö, bara en sån sak!
 
 
möra efter sista dagen/natten fick vi ta några öl på våra 12 kvadratmeter innan några snabba på en vip-bar. visst är det märkligt? att livet plötsligt placerar en sovandes med sju främlingar på 12 kvadratmeter i norje. och hur bekväma man hinner bli ihop på så kort tid pga 24/7?
 
 
det var två slitna själar som dagen efter körde mot öland för att hälsa på Manne, och ärligt talat... det blåste, var molnigt och 14 grader kallt. tur man pallar glädjas med ett par killar på ständig jakt efter surf: 
 
 
 
manne hade pratat så mkt om *världens bästa solnedgång* på *världens bästa ö* och så bodde han i *världens bästa tält* osv. Denna solnedgång var alltså OTROLIG 
 
 
 
 
lookin back kan en ju bli lite rörd över vilka minnen som samlas. jag fick värma mig intill en brasa varje kväll med killar som sällskap<3 sova gott på linus kroppsvärme i vårt lilla portabla hem<3 VAD MER BEHÖVS!
 
 
sista kvällen intog vi dock ett typ.... omklädningsrum? kök/toa? utanför mannes jobb och han sov i framsätet. vi hade vaknat av ösregn och sjuk åska varje natt så var lite less. "mys":
 
 
linus och jag körde sen hem till malmö för en låång jobbhelg och sen iväg igen, mot karlstad! tog dessa bilder när klockan närmade sig midnatt för att liksom dokumentera hur sjukt ljust det är mitt i sommaren bara 60 mil norrut. i malmö är det ju svart vid midnatt? 
 
kl 01 när vi var framme:
 
okej! riktig sommarkvalitet kommer här
 
 
 
ytterligare ett bildbevis på OTROLIGT ljusa kvällar, taget 22:58 under pågående grillning
 
fantastiskt sommarn! 
 
på midsommar mötte vi upp ett gäng för att fira i en stuga vid en sjö i värmlandsskog. nej men det var så härligt och idylliskt. varning för bildbomb
 
 
 
vi hade ju tömt systembolaget dagen innan och Skånen var såklart med! vi grillade, drack fint rödvin, snapsade, sjöng och gormade medans kvällssolen gick ner. top 10 kvällar i livet kanske?
 
 
 
 
 
 
 
dagen efter ett sent midsommarfirande drog vi igång ett zatzy som tog fyra timmar att avsluta. ja det var sprit inblandat. och vi badade. 
 
 
 
 
 
vi landade hemma en kväll efter detta innan fem veckors jobb på olika håll 
ja alltså detta flängande 
 
 
christine har flyttat in några hundra meter från oss! vilken dröm! var där och åt inflyttningspizza på golvet bland flyttlådor, som sig bör
 
 
L har alltså jobbat i Skillinge i juli. jag, mamma och hans pappa var där på öppningskvällen. 
 
 
och en asvarm dag cyklade jag ut till lovisa och hermans kolonistuga och hängde i skuggan. de odlar en massa! herrejävl vad god denna sallad jag fick med mig hem var. cyklade ihop in till stan igen och drack lite vin på far i hatten<3
 
och någon dag senare var jag i åhus med mamma, fanni och isak och åt på glassbåten och sen fikade på gårdscafe på vägen hem. Nostalgin är oundviklig när små 6-7-åringar springer omkring och leker på glassbåten och jag så tydligt minns när vi sj gjorde det för 20 (!) år sedan.. åt alltid polkaglass. testade nog ens aldrig något annat. 
 
 
åkte sen till ystad ett par dagar och hängde bla med syrran på det här mysiga innergårdsstället, tog abso ett glas vin till lunch 
 
 
sen firades fritiofs examen, uff vad tiden går! så otroligt vacker kväll, och fin tillställning. bästa f&r<3
 
 
 
badade i varm pool och en otroligt sliten linus kom dit mot senkvällen, efter sin allra sista jobbkväll på ett tag (för han ska till portugal!!!). ett par timmar senare körde vi hem till malmö _ihop äntligen_ och gjorde två dygn av packning! planering! peppning! inför ..
 
.. liiiiiiveeeeets bilresa! vände på varenda sten i norra italien! drack mosel-viner i tyskland! frankrike-premiärade! hikeade upp för berg! gratis hotellnatt pga bilhaveri! jagade ständigt vyer och ständigt badställen, återvände till favvoplatser och hittade nya! castelvecchio di rocca barbena för _andra_ gången i livet, vem hade trott det! kände att två-dagars-hemresan på 120 mil kunde spiceas upp med en kväll i berlin, så gjorde det! osv! osv! tog vara på varann inför kommande månader av distans<3</3. nää det var så härligt va. ska ABSO arkiveras här. nångång. 
 
vilken jäkla sommar, egentligen <3. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0